«Kas darās Jelgavā? Uzreiz varam atbildēt – diktatūra visās varas struktūrās un vienkāršo cilvēku (iedzīvotāju) beztiesiskums».
“Kas darās Jelgavā? Uzreiz varam atbildēt – diktatūra visās varas struktūrās un vienkāršo cilvēku (iedzīvotāju) beztiesiskums.”
Šādu tekstu ziņu aģentūras LETA preses prelīžu sadaļā piesviedis Jelgavas Domes deputāts, Latvijas Sociāldemokrātu partijas strādnieks Jānis Bērziņš.
Aplējis ar mēsliem divu avīžsleju tilpumā, autors pēc tam vēl arī izsmērējis pa sienām gan savu kādreizējo partijas biedru, gan pilsētas galvu, gan autobusu parka vadību, pie reizes dāsni ar fekāliju šļakatām apveltīdams arī citus “diktatorus”.
Aģentūrā LETA faktiski nevienam nav liegts publiskot kaut kādu paziņojumu, ja vien tā teksts nesatur pornogrāfiju, pamudinājumu uz vardarbību, ieroču tirdzniecību vai arī reklāmu. “Bērziņa ziņā” pornogrāfijas un ieroču žvadzināšanas nebija, tādēļ arī mēsli, mazliet atšķaidīti ar tekstu, “aizgājuši pa gaisu”, tas ir, ar interneta starpniecību – pa visu pasauli. Attiecībā uz reklāmu… Jā, šis jautājums ir niansēm bagāts, tāpēc arī “ar pirmo rāvienu” netika pamanīts, ka faktiski “Bērziņa ziņa” satur tikai un vienīgi politisko reklāmu (lūk, kā mēs, īstenie sociķi, cīnāmies par taisnīgumu). Turklāt sliktas kvalitātes: bez argumentiem, loģikas un takta. Nerunājot par stila kļūdām.
Reklāmas teorija gan reizēm pieļauj arī tīšām iestrādātas kļūdas, neprecizitātes, emocionālus efektus. Atliek pieņemt, ka Bērziņa kungs apzināti šāvis tieši no šiem stobriem. Bet vai viņam izdevies trāpīt politiķa cienīgā mērķī? Domājams, ka tomēr – nopūdelēja. Vienīgi savam politiskajam dieviņam varēs atskaitīties, ka izlietots tik un tik munīcijas, tas ir, ka viņš rīkojies atbilstoši LSDSP biedra morāles principiem. Kaut gan kopumā žēl: pasaulē tieši sociāldemokrātiskā kustība ir politisks spēks, kas aizstāv beztiesiskos un citādi abižotos. Tiesa, dara to argumentēti, nevis spļaujot melnu.
Starp citu, dažas netveramas pazīmes liecina, ka LETA un citas pasaules ziņu aģentūras turpmāk vērīgāk šķiros tālākai tiražēšanai iesūtīto informāciju. Ja tā, tad varam sagaidīt kaut ko līdzīgu jaunai pašmāju aģentūrai, kas varētu saukties, piemēram, “Bērziņa ziņa”. Iespējams jau, ka arī tai varētu rasties zināma “kabatas auditorija”.