Ja pilnā apjomā tiks apstiprināts Satiksmes ministrijas valsts autoceļu projekts ES struktūrfondu piesaistei, Jelgavā tiks atjaunotas Lielupes kreisā krasta tranzītielas, kā arī tilts pār Svēti uz Dobeles šosejas.
Ja pilnā apjomā tiks apstiprināts Satiksmes ministrijas (SM) valsts autoceļu projekts ES struktūrfondu piesaistei, Jelgavā tiks atjaunotas Lielupes kreisā krasta tranzītielas, kā arī tilts pār Svēti uz Dobeles šosejas. Par citu pilsētas ielu sakārtošanu jelgavniekiem jādomā pašiem.
Lielo pilsētu asociācijā un Latvijas Pašvaldību savienībā Jelgavas Domes priekšsēdētāja vietnieks un Investīciju biroja vadītājs Jurijs Strods un aģentūras “Pilsētsaimniecība” direktors Andrejs Baļčūns šonedēļ diskutējuši par SM sagatavoto projektu “Nacionālās programmas ES struktūrfondu administrēšanai valsts autoceļu nozarē”. Projekts vērsts uz transporta infrastruktūras attīstību valstī līdz 2006. gadam, bet finansējums (seši miljoni latu) apgūstams līdz 2008. gadam.
Ministrijas speciālisti uzsvēruši, ka, izstrādājot Eiropas Reģionālās attīstības fondam domāto nacionālā līmeņa projektu, ņemta vērā Eiropas Komisijas (EK) nostādne un virkne citu kritēriju un atlases nosacījumu. Proti, EK visu Latviju uzskata par vienu mērķreģionu un atzīst reģiona attīstības centru izaugsmes veicināšanu. Savukārt attīstības centra nozīmi nepieciešams pamatot ar iedzīvotāju blīvumu un attiecīgā ceļu tīkla noslodzi ar konkrētiem transporta plūsmas mērījumu datiem. EK arī rekomendējusi vispirms attīstīt ceļu tīklu, kas pieslēdzas ES tīklam (“Via Baltica”) un savieno attīstības centrus.
Ņemot vērā šos apsvērumus, no Jelgavas pašvaldības iesniegtā pilsētas ielu atjaunošanas ilgtermiņa plāna ministrija projektā iekļāvusi tikai Lielupes kreisā krasta tranzīta ielu (Rūpniecības un Atmodas ielas, Dobeles šosejas) rekonstrukciju. Lietuvas šosejas posmu un gaisa tiltu diemžēl šajā reizē nav paredzēts atjaunot, jo tie vēl esot labā stāvoklī. Projektā iekļauta arī tilta pār Svētes upi rekonstrukcija Dobeles šosejā, ceļa Iecava – Jelgava piecu kilometru posma rekonstrukcija un ceļš Jelgava – Dobele – Annenieki.
Pašvaldībām uz ES līdzekļiem vēl iespējams pieteikties ar transporta sistēmas efektivitātes uzlabošanas projektiem, taču to maksimālais apmērs noteikts salīdzinoši neliels – 150 tūkstoši eiro.