Pasažieri no Ozolaines, kam pēc pulksten 20 vakarā jānokļūst darbā pilsētā, «Ziņām» pagājušajā nedēļā pauda neapmierinātību ar Jelgavas Autobusu parka rīcību.
Pasažieri no Ozolaines, kam pēc pulksten 20 vakarā jānokļūst darbā pilsētā, “Ziņām” pagājušajā nedēļā pauda neapmierinātību ar Jelgavas Autobusu parka (JAP) rīcību.
Divus vakarus – 14. un 15. jūlijā Ozolainē vismaz astoņi cilvēki veltīgi gaidījuši 12. maršruta autobusu, bet pēc tam pašu spēkiem risināja problēmu, kā nokļūt darbā. Citi pieklājīgo attālumu mērojuši kājām, citi meklējuši taksometru. Pasažieri uzskata, ka uzņēmumam, domājot par ērtībām, reisu skaits būtu jāpalielina, nevis jāsamazina. Neesot normāli, ka pēc pulksten 19 no Ozolaines ar sabiedrisko transportu nevar nokļūt pilsētas centrā vai no pilsētas atbraukt uz mājām. Neapmierināti ar notiekošo bija arī 12. maršruta autobusa otra galapunkta apkaimes iedzīvotāji. Kāda lasītāja no Vidus ielas cerējusi nokļūt pilsētā ar autobusu, kam no Salnas ielas jāatiet pulksten 12.40. Arī nākamais autobuss pulksten 13.10 nav kursējis. Ko darīt, kā nokļūt uz darbu un atpakaļ, nokārtot citas vajadzības?– jautā sieviete. Arī pirms tam autobusi neesot kursējuši precīzi pēc saraksta, bet tagad – sākusies patvaļa. Turklāt ne pieturās, ne kur citur nav atrodama informācija par gaidāmajām izmaiņām. Arī autobusu kustības saraksta bieži vien nav pieturās, nepieciešams būtu izdot jaunas brošūriņas, uzskata pasažieri. 14. jūlijā atbilstoši autobusu kustības sarakstam netika apkalpota arī 19. maršruta līnija.
Vairāki braucēji savu neapmierinātību pauduši autobusu parkam.
JAP valdes priekšsēdētājs Pēteris Salkazanovs ar “Ziņu” starpniecību izsaka atvainošanos visiem, kam autobusu nekursēšanas dēļ radušās problēmas, un minēto situāciju skaidro ar tehniska rakstura nebūšanām. “Protams, šāda situācija nav pieļaujama. Ceru, ka turpmāk “autobusu izkrišana” nenotiks un cilvēkiem neērtības vairs nesagādāsim,” teic P. Salkazanovs, atzīstot, ka pašreizējie Otoyol autobusi, kas apkalpo pilsētas līnijas, ir novecojuši un bieži lūst. Tāpat tie pilsētnieku vajadzībām ir par mazu un nav ērti.
Pagājušajā gadā JAP iegādājās 45 jaunus sabiedriskā transporta līdzekļus FORD un VOLVO, tādējādi sakārtojot tālsatiksmi. Tuvākajā laikā paredzēts pilnveidot pilsētas līniju apkalpošanu. Tam būtu nepieciešami vairāk nekā desmit jauni autobusi. Desmit iepriekš iepirktie lietotie VOLVO situāciju pilsētā spēj glābt tikai īslaicīgi. Tāpēc JAP tuvāko divu gadu laikā paredz pilsētas līnijām iegādāties 10 līdz 16 pilnīgi jaunus autobusus, kas būtu pielāgoti arī invalīdiem. Lai nebūtu jāpaceļ sabiedriskā transporta biļešu cenas, JAP autobusu iegādei plāno lūgt atbalstu pašvaldībai.
P. Salkazanovs arī sola, ka rudenī pārdošanā būs grāmatiņas ar pilsētas autobusu kustības sarakstu. Notiek sarunas ar firmu, kas vecos maršruta sarakstus pieturās nomainīs pret jauniem. Informācija par pilsētas sabiedriskā transporta reisiem ir pieejama arī internetā JAP mājas lapā www.jap.lv.