Ziemas atkušņu iespaidā pilsētas ielās izveidojušās dziļas bedres.
Ziemas atkušņu iespaidā pilsētas ielās izveidojušās dziļas bedres. To ir tik daudz, ka autovadītājiem vairs nav iespējams nelīdzenumus apbraukt, saudzējot nervus un automobili. Tik slikts ceļu stāvoklis nav bijis kopš 2002. gada, vērtē pašvaldības aģentūras “Pilsētsaimniecība” vadītājs Andrejs Baļčūns.
Bedres pastiprināti veidojas gaisa temperatūras svārstību dēļ. Atkusnī ūdens iesūcas brauktuves asfalta plaisās, bet, iestājoties aukstākam laikam, tas sasalst un plēš asfaltu. Bedre kļūst aizvien lielāka. Tādējādi pilsētas ielās izveidojušās bīstamas avārijas bedres, kas dziļākas par pieciem centimetriem, un tās nepieciešams aiztaisīt nekavējoties, kaut arī laika apstākļi asfalta seguma remontdarbiem pašlaik nav piemēroti. Visbēdīgākajā stāvoklī ir Rūpniecības iela, gaisa tilts, Raiņa iela, Dobeles šoseja un citas brauktuves. Tās labot ceļu uzturētāji sāka jau pirmdien – piebēra ar šķembām un lāpīja ciet ar auksto asfaltu. Šodien un nākamajās dienās bedru remontam būs pieejams arī karstais asfalts, kas kalpo ilgāk.
“Pilsētsaimniecības” direktora vietnieks realizācijas jautājumos Jānis Lange apliecina, ka regulāri tiek apbraukāta pilsēta, novērtēts ielu stāvoklis un žurnālā fiksētas avārijas bedres. Saraksts tiek nodots ceļu uzturēšanas uzņēmumiem, kam nākamajā dienā bedres jāaizlāpa.
Kā katru pavasari, ielas ir ļoti bedrainas, ne tikai Jelgavā. Arī citās pilsētās un Rīgā, kur pagājušajā nedēļā vairākas automašīnas pārsita riepas, iebraucot bedrēs. Jelgavā šogad vēl neviens autovadītājs “Pilsētsaimniecībā” nav vērsies ar lūgumu kompensēt zaudējumus, kas radušies, automašīnai ciešot bojātā ielu seguma dēļ. “Lai to darītu, vispirms autovadītājam jāpierāda, ka tā tiešām bijis. Tā ir tūlītēja fakta konstatācija un akta sastādīšana. Ja automašīnas bojājumā tiešām vainojams ceļa segums, mums jāuzņemas atbildība. Taču, ja šoferi, ņemot vērā pašreizējos apstākļus, nebrauc lielā ātrumā, šādām problēmām nevajadzētu būt,” spriež A.Baļčūns.
Nepatīkami pārsteidz arī izveidojušies nelīdzenumi pērn rekonstruētajā Mātera ielā. J.Lange atgādina, ka tas bija vērienīgs projekts – ne tikai ielas seguma atjaunošana, bet arī lietusūdens kanalizācijas un ūdensvada izbūve. Viss vēl nav galā, jo Mātera ielas brauktuvi pilnībā atjaunot plānots tikai šogad, tādēļ, pirms tiks uzklāta nākamā asfalta kārta, sastādītajā aktā minētos defektus darba izpildītājam būs jānovērš par saviem līdzekļiem.