Palielinoties automašīnu skaitam (Latvijā tas ik gadu aug vidēji par 15 procentiem), aktuālāka kļuvusi garāžu iegādes vai īrēšanas problēma. Jelgavas tirgus šajā jautājumā nav izņēmums, un to cenas kāpj gandrīz vai astronomiskos ātrumos.
Palielinoties automašīnu skaitam (Latvijā tas ik gadu aug vidēji par 15 procentiem), aktuālāka kļuvusi garāžu iegādes vai īrēšanas problēma. Jelgavas tirgus šajā jautājumā nav izņēmums, un to cenas kāpj gandrīz vai astronomiskos ātrumos.
Netālā pagātnē maksa par garāžu Jelgavā svārstījās dažu simtu latu robežās, bet pēdējā gada laikā tā krietni pārkāpusi tūkstoša slieksni. Speciālisti prognozē, ka līdz gada beigām garāžu cena atkarībā no atrašanās vietas un kvalitātes varētu sasniegt pat divus tūkstošus latu. Patlaban tās visdārgākās ir Jelgavas centrā, taču arī garāžu kooperatīvos, kas atrodas pilsētas nomalēs, cenas nemitīgi aug. Piemēram, Rūpniecības ielas un Pārlielupes kooperatīvos patlaban maksa ir viena no zemākajām pilsētā – vidēji 1500 latu, taču sakarā ar apbūvi to tuvumā plānojams, ka arī tur cenas varētu palielināties.
“Vispieprasītākās garāžas ir bez remontbedres – tās ir salīdzinoši lētākas, tāpēc parasti iegādājas jaunieši vai jaunās ģimenes, kas automašīnas remontdarbus paši neveic. Cenu būtiski ietekmēt var gan metāla vārti, gan remontbedre, gan piebraukšanas ērtums,” “Ziņām” skaidro sertificēts nekustamo īpašumu tirdzniecības speciālists Jānis Freimanis.
Gadās arī, ka pircējs meklē garāžu ar remontbedri, ko iespējams izmantot kā pagrabu (ja vien pirms tā nav tikusi pielieta ar eļļu vai citiem smakojošiem produktiem). Īpaša uzmanība jāpievērš tam, vai automašīnas novietne atrodas rindas malās vai pa vidu, jo tas var ietekmēt ne tikai temperatūru ziemā un mitruma līmeni, bet arī stabilitāti – nereti ēkas gali sāk plaisāt un tos nepieciešamas remontēt. Svarīgi arī, lai būtu ventilācija.
Tiesa, garāžu tirdzniecība Jelgavā ir diezgan vāji apgūts tirgus, jo diemžēl tas ir viens no nedaudzajiem nekustamo īpašumu veidiem, kuru iegādei bankas kredītus dod nelabprāt. Tas saistīts ar faktu, ka lielākoties šie objekti ir garāžu kooperatīvu daļa, taču tos iespējams privatizēt, padarot par savu īpašumu. Tas gan palielina apkalpošanas izdevumus, piemēram, par privātīpašumu jāmaksā nekustamā īpašuma nodoklis. Savukārt vismaz daļā garāžu kooperatīvu ir tā saucamās gada maksas – vidēji ap desmit latiem. Papildus vēl jāmaksā par elektrība.