Akcijas «Uzpildiet ar gaisu» laikā tika atklāts, ka 71 procentam pārbaudīto automašīnu gaisa spiediens riepās ir ceļu satiksmei bīstams vai pat ļoti bīstams. Tāpēc autovadītājiem vajadzētu rūpēties par atbilstošu riepu «cietību».
Akcijas “Uzpildiet ar gaisu” laikā tika atklāts, ka 71 procentam pārbaudīto automašīnu gaisa spiediens riepās ir ceļu satiksmei bīstams vai pat ļoti bīstams. Tāpēc autovadītājiem vajadzētu rūpēties par atbilstošu riepu “cietību”.
Kā piemēru tam, cik maz autovadītāju pievērš uzmanību gaisa spiedienam automašīnu riepās, speciālisti min faktu, ka daudzi šoferi pat nezina, kādam spiedienam ir jābūt, kā arī to, ka šī informācija parasti atrodama uzlīmē pie automašīnas durvīm vai uz degvielas bākas atklapējamā vāka. Ja šādu uzlīmju nav, to iespējams uzzināt autoveikalos, kur varētu būt uzrādīts attiecīgajam modelim ieteicamais riepu spiediens. Visās četrās riepās gaisa daudzumam vajadzētu būt vienādam, bet automašīnām ar universālo virsbūves tipu aizmugurējās riepās tam jābūt nedaudz lielākam.
Kārtīgam autovadītājam jāzina, ka viens no transportlīdzekļu tehniskajiem parametriem, kas būtiski var ietekmēt kā satiksmes drošību, tā arī degvielas patēriņu un riepu nodilumu, ir gaisa spiediens spēkrata riepās pie nosacījuma, ka transportlīdzeklim tās ir vienādas un to tips atbilst gadalaikam, kā arī riepas nav pārlieku nolietotas vai citādi bojātas.
Nevienāda riepu spiediens mazina saķeri ar ceļa segumu, tāpēc vajadzētu vismaz reizi mēnesī pārbaudīt gaisa daudzumu tajās. To var izdarīt ne tikai degvielas uzpildes stacijās, bet arī, nopērkot sertificētu manometru (cena – ap pieciem latiem). Jāpiebilst, ka nereti degvielas uzpildes stacijās manometri rāda nepareizi, tāpēc pārbaudi būtu ieteicams veikt vairākos “benzīntankos”.
Pārāk cietas riepas pagarina bremzēšanas ceļu, uz apledojoša ceļa tās var izraisīt sānslīdi, turklāt tās ātrāk uzkarst un tādēļ var pat pārsprāgt. Savukārt pārāk mīksta riepa var sabojāt riteņa disku.