Vakar «Jelgavas autobusu parku» apciemoja, bet domē ar pilsētas un rajona vadību tikās satiksmes ministrs Vilis Krištopans.
Vakar «Jelgavas autobusu parku» apciemoja, bet domē ar pilsētas un rajona vadību tikās satiksmes ministrs Vilis Krištopans.
Apskatījis kārtību un izzinājis saimnieciskās darbības principus autobusu parkā, ministrs sacīja, ka ir pārliecināts Jelgavā ir labākais autobusu parks Latvijā.
Mūsu lielākā nelaime ir tā, ka vajadzības un emocijas neiet kopā ar rēķināšanu. Kamēr spriežam par to, ko vajadzētu darīt, viss ir lieliski, bet, kad jāsāk rēķināt, tad sāk sāpēt galva. Šeit ir viss izrēķināts, un lietas iet, ministrs pajokoja, ka uzņēmums būtu pelnījis sarkanbaltsarkano karogu.
Vilis Krištopans atveda autopārvadātājiem priecīgu ziņu tuvākajā laikā arī pilsētās pasažieru pārvadājumiem tikšot noteiktas dotācijas, līdzīgi kā jau tas ir lauku maršutos. Pēc atsevišķiem noteikumiem dotēti varētu tikt pasažieru pārvadājumi republikas pakļautības un pārējās pilsētās atkarībā no iedzīvotāju skaita.
Vilis Krištopans solīja, ka tiks pārskatīti arī normatīvi Autoceļu fonda līdzekļu sadalē pilsētu ielām.
Lauku ceļu attīstības programma ir «palaista», un arī pilsētām kaut ko vajag klāt, runāja ministrs vakar Jelgavā.
Transporta līdzekļa nodevai, kas veido daļu Autoceļu fonda, viņaprāt, jābūt lielākai, un visai jānonāk attiecīgās pašvaldības rīcībā. Ministrs domā, ka pēc pāris gadiem tā arī būšot.
Pilsētas vadība saņēma solījumu, ka ar ministrijas spēkiem, izmantojot arī ES naudu, iespējams veikt profesionālus pētījumus, lai noteiktu izdevīgāko variantu Jelgavas apvedceļa tālākajai izbūvei. Bet rajona vadība apliecinājumu, ka ministrijai varētu atrasties līdzekļi tiltu un ceļu būves projektiem, ja tajos ar savu naudu piedalās arī rajona pašvaldības.
Rajona ļaudis interesēja gan otrās kategorijas ceļu sakārtošanas iespējas, gan autoceļu attīstības stratēģija tuvākajai desmit, divdesmitgadei. Vilis Krištopans skaidroja, ka Austrumu Rietumu satiksmē nākotne pieder multimodālajam transportam dzelzceļš, jūra. Un, ja šīs nozares peļņas un nodokļu veidā ienesīs budžetā naudu, tad tās pietiks arī otrās kategorijas ceļiem.