Trešdiena, 10. decembris
Guna, Judīte
weather-icon
+4° C, vējš 0.89 m/s, R-ZR vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Avio pasažieru tiesības

Atvaļinājuma sezonai uzņemot apgriezienus, daudzi uz kāroto atpūtas vietu dodas, izmantojot aviosabiedrību pakalpojumus. Ja lidojums izdevies bez aizķeršanās, ceļojumā tas spēj tikai vairot patīkamās emocijas, tomēr nereti gadās problēmas ar bagāžu, atcelti vai aizkavējušies reisi, atteikta iekāpšana un citas nebūšanas.

Kārtību paredz ES regulaPar aviopasažieru tiesībām rūpējas Eiropas Patērētāju informēšanas centrs, kas darbojas vairāk nekā 20 valstīs, arī Latvijā. Tā mērķis ir palīdzēt patērētājiem, kuriem radušās problēmas, veicot arī iepirkumus un saņemot pakalpojumus ES. Vairāk par centra darbību var uzzināt mājas lapā www.ecclatvia.lv .Aviopasažieru pārvadājumu kārtību nosaka regula 261/2004, kas paredz kopīgus noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem, ja atteikta iekāpšana, atcelts lidojums vai reiss ilgi kavējas.Ja reiss kavējas vai atceltsIzmantojot lidsabiedrību pakalpojumus, der zināt, ka iekāpšanas atteikuma gadījumā patērētājiem ir tiesības saņemt biļetes atlīdzinājumu, maršruta maiņu vai naudas kompensāciju. Ja reiss kavējas, pasažierim jānodrošina bezmaksas ēdināšana un atspirdzinājumi, kā arī iespēja veikt divus telefona zvanus un nosūtīt tikpat faksa ziņu vai elektronisko vēstuļu. Ja izlidošanas laiks ir nākamajā dienā pēc iepriekš paredzētā lidojuma, patērētājam ir tiesības tikt izmitinātam viesnīcā un nogādātam līdz tai. Biļeti var atlīdzināt, ja reiss kavējas vismaz par piecām stundām.Biļeti atlīdzina vai maina maršrutu arī tad, ja reiss tiek atcelts. Turklāt pasažieriem papildus pienākas bezmaksas ēdināšana un iespēja sazināties, kā arī viesnīcas pakalpojumi un transports līdz tai.Ja pazudusi bagāžaNaudas kompensācija noteikta 250 eiro apmērā, ja lidojuma attālums ir 1500 kilometru vai mazāk, 400 eiro (līdz 3500 kilometriem) un 600 eiro (ja pārsniedz 3500 kilometrus ārpus ES).Par reģistrētas bagāžas bojājumiem sūdzība aviokompānijai jāiesniedz ne vēlāk kā septiņu dienu laikā pēc bagāžas saņemšanas. Savukārt, ja ceļasomas aizkavējušās, pretenzijas jāsagatavo ne vēlāk kā 21 dienu pēc tam, kad bagāža nodota pasažiera rīcībā. Šis dienu skaits ir arī robeža, kad bagāža, ja tā nav pienākusi, tiek uzskatīta par nozaudētu.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.