Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers aicinājis vajadzības gadījumā atjaunot septembra vidū slēgtos autobusu reisus. SIA «Migar», kas pārvadā pasažierus Jelgavas rajonā, par iespējamo maršrutu un reisu optimizāciju lems septembra beigās. Savukārt SIA «Jelgavas autobusu parks» uzskata, ka par slēgto maršrutu un reisu atjaunošanu jālemj vietējām pašvaldībām.
A.Šlesers uzskata, ka vasaras vidū, kad valsts ar pārvadātājiem vienojās par papildus dotācijām, degvielas cenas bijušas augstākas nekā pašreiz, un ir cerība, ka šāda situācija varētu saglabāties. Tas nozīmējot arī, ka tagad pārvadātājiem būtu jāatjauno satiksme slēgtajos maršrutos.Jau ziņojām, ka augustā vienīgais rajona pasažieru pārvadātājs SIA Migar» paaugstināja braukšanas tarifu un slēdza dažus, īpaši nerentablus, reisus. Tas bija saistīts ar pārvadājumu izmaksu strauju kāpumu un valsts nespēju pilnībā apmaksāt pārvadātājiem likumā noteiktās dotācijas. Kā «Ziņām» paskaidroja uzņēmuma valdes loceklis Uldis Valters, septembrī, līdz ar nodarbību atsākšanos skolās, kā arī degvielas cenas samazināšanos, situācija esot daļēji stabilizējusies. Savukārt pašvaldības SIA «Jelgavas autobusu parks» valdes loceklis Pēteris Salkazanovs uzskata, ka slēgtie mikroautobusu reisi uz Rīgu esot optimizējuši pasažieru plūsmu – ceļā dodas mazāk pustukšu autobusu. Tāpat neesot saņemtas neapmierinātu pasažieru sūdzības. Savukārt, atjaunojot kustību citos slēgtajos starppilsētu maršrutos, aktīvākām jābūt vietējām pašvaldībām un par vēlmi atjaunot satiksmi jāinformē valsts SIA «Autotransporta direkcija». ViedokļiUldis Valters, SIA «Migar» valdes loceklis:Septembrī, mēnesi pēc tarifu celšanas un daļējas maršrutu pārkārtošanas, uz pasažieru pārvadājumiem Jelgavas rajonā raugos nedaudz saulaināk. Valsts sākusi izmaksāt ne tikai likumā paredzētās dotācijas, bet arī pamazām norēķināties par iepriekš iekrāto parādu. Jūlijs un augusts bija tāds kā pārkārtošanās laiks uz jaunajiem tarifiem un reisu sarakstu. Septembrī atsākās mācības skolās, tāpēc līdz oktobra sākumam būs aptuvena skaidrība gan par konkrētu maršrutu un reisu noslogojumu, gan rentabilitāti. Pēc visa spriežot, rentabli mums ir tikai uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmi maršruti. Pēc informācijas apkopošanas dosimies uz rajona padomi un kopīgiem spēkiem centīsimies izstrādāt optimālāko nākotnes modeli. Interesanti, ka, samazinot atsevišķus starppilsētu reisus, palielinājies noslogojums mūsu firmas apkalpotajos rajona maršrutos, piemēram, uz Eleju.Pēteris Salkazanovs, SIA «Jelgavas autobusu parks» valdes loceklis, Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents: Runājot par Latvijas pasažieru pārvadātājiem kopumā, satiksmes ministram vēlos pateikt, ka, neraugoties uz piešķirto papildus dotāciju 10 miljonu latu apmērā, līdz gada beigām vienalga pietrūks 3,1 miljons. Tas jāņem vērā, sastādot nākamā gada valsts budžetu. Neizslēdzu arī vēlreizēju tarifa pārskatīšanu.Attiecībā uz JAP apkalpotajiem Rīgas maršrutiem, sūdzības par samazinātajiem reisiem neesam saņēmuši. Ir panākts, ka palielinājies esošo reisu noslogojums – mazāk brauc pustukšu autobusu. Savukārt par starppilsētu reisiem vēlos uzsvērt, ka daudz aktīvākām, pierādot to nepieciešamību, jābūt ieinteresētajām pašvaldībām. Kad tika lemts par vairāk kā 30 reisu samazināšanu no septembra vidus, astoņos gadījumos valsts SIA «Autotransporta direkcija» mainīja savu viedokli, un reisi tika atstāti. Ja kādai pašvaldībai šķiet, ka autobuss ir nepieciešams, lai sagatavo ekonomisko pamatojumu un kopīgi mēģināsim jautājumu atrisināt.