Ilustrējot satraucošo skolotāju trūkuma problēmu, pagājušajā nedēļā nacionālajos medijos, tostarp Latvijas Radio, parādījās ziņa, ka Jelgavas novada Aizupes pamatskolā šajā mācību gadā vēl nav notikusi neviena vēstures stunda. Iemesls pavisam vienkāršs – kopš augusta tā arī nav izdevies atrast skolotāju. Latvijas Universitātē (LU) prognozē, ka šādas situācijas, visticamāk, kļūs aizvien aktuālākas, jo jaunieši nevēlas kļūt par pedagogiem.
Latvijas Radio atklāj, ka par minēto situāciju Aizupes pamatskolā raizējas gan skolas vadība, gan arī paši skolēni. “Tik, cik mums par vēsturi pastāsta atsevišķās stundās, kur ir “Zoom” ar kādiem speciālistiem, tik arī ir. Īstenībā bēdājos, ka nevar dabūt atzīmes. Un, ja 9. klasē atnāks tā skolotāja, tad mums būs grūtāk ar mācībām vēsturē,” pastāstīja Aizupes pamatskolas 8. klases audzēknis Ričards.
Divi beidzēji – vēstures pedagogi
LU Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāne profesore Linda Daniela atzīst, ka viņai Aizupes pamatskolas problēma nav pārsteigums. “Pagājušajā gadā Latvijas Universitāte izsniedza diplomu vien diviem vēstures skolotājiem. Turklāt problēma nav tikai ar vēstures pedagogu trūkumu,” atklāj dekāne.
“Pašvaldību cilvēki, skolu direktori, izglītības pārvalžu vadītāji raksta mums un prasa: dodiet skolotājus, kaut tikai praksē! Bet mēs jau nevaram iedot to, kā mums nav. Kaut kādus mehānismus šobrīd domājam, bet, jā, tā ir tendence. Tā ir briesmīga tendence. Es saprotu, ka jūs šobrīd interesē vēsture, bet tas nav stāsts tikai par vēsturi,” radio norāda profesore L.Daniela.
Visu rakstu lasiet 25.novembra “Zemgales Ziņās”
Teksts: Gaitis Grūtups
Foto: Jelgavas novada pašvaldība
Reklāma