Aktivizējušies krāpnieki, kuri uzdodas par policistiem un banku darbiniekiem, aģentūrai LETA norādīja bankas “Citadele” pārstāvji.
Bankā min, ka krāpnieki aktīvi sākuši izmantot jaunu naudas izkrāpšanas metodi, kurā cilvēkus ievilina divu krāpnieku tandēms: viens izliekas par policijas, otrs – bankas darbinieku.
“Klienti šobrīd saņem zvanus krievu valodā no it kā policijas darbinieka, kurš informē par aizdomīgu darījumu klienta bankas kontā vai it kā viņa vārdā noformētu kredītu. Nepieciešamības gadījumā sarunā tiek iesaistīta otrā persona vai klients saņem otru zvanu, kurā krāpnieks izliekas par bankas darbinieku un apstiprina policijas darbinieka teikto. Tālāk tiek prasīts veikt darbības ar “Smart ID”, “MobileSCAN” vai iedot internetbankas pieejas vai maksājumu karšu datus,” skaidro bankā.
Vienlaikus bankā atgādina, ka banka vai policijas darbinieki nekad nezvanīs un nelūgs klientu piekļuves datus bankas kontiem.
Bankas “Citadele” Informācijas tehnoloģiju drošības daļas vadītājs Roberts Birzgalis atzīmē, ka banka šobrīd pastiprināti saņem informāciju no klientiem par šāda veida zvaniem, kur krāpnieki darbojas komandā, tādējādi mēģinot pārliecināt, ka notikusi zādzība vai paņemts kredīts, un ir steidzami jāveic darbības, lai atgūtu naudu.
“Atgādinām, ka neviens bankas darbinieks nelūgs pa telefonu vai kādā citā saziņas kanālā nosaukt klienta piekļuves datus un PIN kodus. Ja tiek izdarīts spiediens, tiekat steidzināti vai zvanītājs paliek aizkaitināts, aicinām nolikt klausuli un sazināties ar banku oficiālajos kanālos, tostarp mobilās lietotnes čatā,” min Birzgalis.
Foto: pixabay. com
Reklāma