Pirmdiena, 8. decembris
Gunārs, Vladimirs, Gunis
weather-icon
+1° C, vējš 3.33 m/s, D-DA vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

2000 zvanu dienā palīdzības dienestam

Sestdien agrā rītā bija pabeigta 11634 «Lattelekom» telefonlīniju pārslēgšana uz jauno ciparu centrāli.

Sestdien agrā rītā bija pabeigta 11634 «Lattelekom» telefonlīniju pārslēgšana uz jauno ciparu centrāli.
Bija beidzis eksistēt telefonnumurs 07, jo minētie abonenti savas tālsarunas nu var iekārtot paši, bez operatora starpniecības. Bet telefonistes pilnā sparā darbojās konsultāciju dienestā, ko līdzšinējā 08 vietā joprojām varat sazvanīt pa 114.
«Strādājam 24 stundas. Pa astoņiem cilvēkiem dienas maiņās un divi naktī,» sestdienas rītā «Ziņām» stāstīja palīdzības dienesta priekšniece Balva Dabare. «Mūsu dienests darbojas no 1. augusta, bet tāda īsta slodze sākās pagājušajā naktī. Līdzko atbildēts un klausule nolikta, tā zvana nākamais klients. Un tā visas astoņas maiņas stundas. Galvenokārt cilvēkus interesē zvanīšanas kārtība. Pa starpām tiem, kas vēl nav paspējuši painteresēties, kā attiecīgajam abonentam jāzvana, ir arī tādi klienti, kas pat nejautā pēc informācijas, bet vienkārši lamājas, ka nu tiek apgrūtināti ar dažu jaunu ciparu iegaumēšanu. Neapmierināti ir vairāki RAF abonenti. Arī tie, kuriem šodien neizdodas sazvanīt dzelzceļu. Domāju, ka tuvākajās dienās viss normalizēsies. Mūsu dienests pieņem arī ziņas par telefona bojājumiem un reizi stundā nogādā šo informāciju krosā.»
Sniegt padomus un palīdzību konsultāciju dienestam ieradušies kolēģi no Kurzemes zonas – klientu apkalpošanas direktors Sergejs Vasiļjevs un marketinga speciāliste Valentīna Tīrišķe. Kurzemes zonā jau darbojas divas ciparu centrāles – Liepājā un Ventspilī, un pieredze rāda, ka palīdzības dienests saņem ap 2000 klientu zvanu diennaktī un pirmajā pastāvēšanas gadā pārsvarā nodarbojies tikai ar izziņām par zvanīšanas kārtību. Jelgavnieki cer, ka pašreizējā slodze palīdzības dienestam varētu būt kādus četrus mēnešus, un pēc tam tas tiks samazināts.
Bet, kamēr klientu iemēģinājumos «karst» jaunās telefonlīnijas, tie, kuri nav aizņemti to tiešā apkalpošanā, pulcējās uz centrāles oficiālo atklāšanas ceremoniju. Lenti pārgriež «Lattelekom» klientu apkalpošanas direktors Padijs Millens un Zemgales zonas direktors Aivars Kalniņš. Starp citu, ar 1. septembri Zemgales zonas vairs nebūs, jo teritoriālo pārvaldījuma principu «Lattelekom» sistēmā nomainīs funkcionālais. «Lai ko par mums runā, mūsu modernizācijas plāni iet uz priekšu,» saka Aivars Kalniņš, kas pats drīz pārcelsies strādāt personāla daļā Rīgā, bet Jelgavas ciparu centrāli nosauc par lielāko modernizācijas plāna objektu Zemgales zonā. Savējiem – «Lattelekom» darbiniekiem, kas piedalījušies šā plāna realizācijā, pateicības vārdus saka Padijs Millens. Ziedus saņem Jelgavas klientu apkalpošanas vadītāja Tamāra Bāra, bet tādu pašu balvu, kāda pirms pāris gadiem tika pasniegta princim Čārlzam, – Jelgavas tehniskais vadītājs Aivars Pīrāgs. «Dekāžu soļu centrāles soļu meklētājs» – šādas dāvanas skaistumu un nozīmi laikam gan īsti spēj novērtēt tikai ar telefonsakariem saistīts cilvēks. Bet Aivars Kalniņš savā uzrunā izsaka cerību, ka Jelgavas iedzīvotāji un pašvaldība spēs novērtēt telefonsakaru attīstībā šodien sperto soli.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.