Šonedēļ Jelgavā pārrunāja pārrobežu sadarbības projekta ieviešanas jautājumus par krīzes vadības sistēmas izveidi.
Šonedēļ Jelgavā pārrunāja pārrobežu sadarbības projekta ieviešanas jautājumus par krīzes vadības sistēmas izveidi.
ES INTERREG programmas atbalstītā projekta nolūks ir pārrobežu sadarbības attīstīšana un krīzes vadības pilotprojekta īstenošana Zemgales un Šauļu reģionos. Ārkārtas situāciju seku novēršanā iesaistītajām institūcijām projekta gaitā paredzēts izstrādāt un ieviest krīzes vadības sistēmas stratēģiju, informācijas sistēmu, vadības infrastruktūru un apmācīt riska vadībā iesaistīto personālu.
Tādējādi uzlabotos gan Jelgavas un Šauļu pašvaldību sadarbība ar attiecīgo ugunsdzēsības un glābšanas dienestu, katastrofu medicīnas centru un citām ārkārtas situāciju seku novēršanā iesaistītajām institūcijām, gan arī minēto Latvijas un Lietuvas institūciju pārrobežu sadarbība ārkārtas situāciju seku novēršanā pierobežas zonā.
Projekta koordinators Jelgavas Domes izpilddirektors Gunārs Kurlovičs ar sabiedrisko attiecību pārstāvja Jāņa Zemenes starpniecību pauž, ka krīzes vadības informācijas sistēma veidos pamatu tās ieviešanai un ļaus vispusīgi izmantot pašvaldību, Latvijas un Lietuvas valsts institūciju uzturētās datubāzes ārkārtas situāciju seku prognozēšanai un profilaksei, kā arī to novēršanai.
Projekta īstenošana notiks līdz 2007. gada novembrim. Tā vadošais partneris ir Jelgavas Dome. Projektā iesaistījusies arī mūsu pilsētas un Dobeles rajona pašvaldība, Bauskas Dome, Šauļu rajona un pilsētas pašvaldības, jau minētie abu valstu glābšanas dienesti. Projekta kopējais finansējums ir 1 310 849 eiro (921 269 latu). Lielāko tā daļu 983 137 eiro (690 952 latu) apmērā veido Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības fonda līdzekļi. Projekta vadošais partneris ir Jelgavas pašvaldība.