Šogad, nudien, par gada cilvēku no jelgavnieku vidus «VW Golf» kausā var uzskatīt Tāli Baranovski.
Šogad, nudien, par gada cilvēku no jelgavnieku vidus «VW Golf» kausā var uzskatīt Tāli Baranovski. Pērn tāds bija pazīstamā «Auto haosa» šefs Guntis Ribaks. Tālis kausa kopvērtējumā patlaban ir trešajā vietā, un, pat ja pēdējā, desmitajā posmā viņš nepiedalītos, vietu pirmajā pieciniekā viņš saglabātu šā vai tā. Bet desmitais «VW Golf» kausa posms būs rīt Rīgā, Biķernieku trasē. Tādēļ – pāris jautājumu Tālim pirms brauciena, kas gan viņam, gan citiem jelgavniekiem var būt izšķirošs.
Šāgada «Golf» kausa izcīņa tūlīt būs beigusies. Organizatori spriedīs par nākamo gadu. Kādiem tavuprāt, Tāli, būtu jābūt tehniskajiem noteikumiem? Bez izmaiņām vai tajos jāatļauj vairāk pārbūves automobilī?
«Tehniskie noteikumi ir pilnīgi normāli. Neko nevajag mainīt. Varētu pacensties radīt precīzākus tehniskos formulējumus, lai nerastos pārpratumi, un sacensībās biežāk un stingrāk organizēt mašīnu tehnisko kontroli. Saturā maksimāli jāturas pie standarta. Ja palaidīs vaļā šo «čaklo roku» variantu ar piedevām, sacīkstes tā sadārdzināsies, ka zudīs to popularitāte. Arī braukšanā viss vēl vairāk būs atkarīgs no tehnikas, nevis no braucēja. Vēl varētu organizēt divas klases – standarta un to, kur sacīkšu mašīnas sagatavotas jau pāri standarta normām. Lai tad tie skrūvētāji sacenšas savā starpā, nepārkāpjot noteikumus kā līdz šim.»
Kādus trūkumus esi novērojis, piedaloties sacīkstēs?
««VW Golf» kauss nākotnē neizbēgami kļūs nepopulārs, ja nebūs dažādas trases. Nevaru spriest par Liepājas lidlauku, jo neesmu tur bijis, bet to pašu Biķernieku mototrasi, manuprāt, pilnībā varētu izmantot autosacīkstēm. Esmu pa to braucis treniņos. Tā ir šaurāka, līkumaināka un noteikti tur klātos tāpat kā slapjā autotrasē – ātrumi nedaudz mazāki, zūd jaudas nozīme un viss ir vairāk atkarīgs no braucēja meistarības. Bet ir braucēju vidū kompānija, kas to īsti nevēlas pieļaut. Citi savukārt labprāt dažādībai brauktu arī mototrasē. Ar vienīgo Biķernieku autotrasi ir kā cirkā, kad lācīši braukā pa apli. Pa vienu un to pašu apli, kā redzam, pat lācis var braukt ar motociklu. Varbūt arī posmu varētu būt mazāk – kādi astoņi pietiktu.»
Kā nākamgad būs ar tevi?
«Pagaidām domāju, ka gatavošu jaunu mašīnu – mazliet citādi nekā šo. Esmu uzkrājis pieredzi. Bet jauna mašīna un nākamā gada kauss – tas viss man būs tikai tad, ja atradīšu sponsoru.»
Vai tas nozīmē, ka, ja sponsoru neatradīsi, šāgada beigās beigtos arī tava dalība «VW Golf» kausā?
«Jā, tas ir iespējams. Ja nu vienīgi dažos posmos prieka pēc, kā daži brauc jau līdz šim… (Tālis labu brīdi pārdomā.) Tomēr – nē. Ja negūšu sponsoru palīdzību, nepiedalīšos. Kā iziet nauda! Un manai ģimenei tās ir grūtības.»
Guntis Ribaks, iespējams, būs atradis sponsoru – kādu no Rīgas puses. Viņš sacīja, ka Jelgavā vispār nav, kur meklēt…
«Es domāju tieši tāpat. Labprāt brauktu, pārstāvot kaut visu Jelgavu, bet šeit jau nav bagātu un, galvenais, atbilstošā reklāmā ieinteresētu uzņēmumu. Es arī ceru uz veiksmi Rīgā.»
Vai esi uztraucies pirms šāgada kausa pēdējā posma?
«Vēl ne. Stress sāksies sestdienā. Svētdien noteikti būs satraukums. Atbildīgs posms, jo trešo vietu negribu zaudēt.»