Jelgavas novada iedzīvotāji aicināti piedalīties aptaujā, kur vērtēs iedzīvotāju apmierinātību ar pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem. Aptauju organizē Latvijas Pašvaldību savienība (LPS), un anketēšana notiek Eiropas ekonomikas zonas finansēta projektā “Latvijas pašvaldību sadarbības veicināšana un labas pārvaldības stiprināšana”. Projekta mērķis ir uzlabot pašvaldību savstarpējo sadarbību un veicināt labas pārvaldības principus, lai uzlabotu publisko pakalpojumu kvalitāti un efektivitāti, “Ziņas” informēja LPS padomniece Ella Pētermane.
Pēc viņas teiktā, īstenojot projektu, eksperti analizēs pašvaldību sadarbības praksi un tās uzlabošanas iespējas, paredzēts veikt vairākus pētījumus, tostarp par iedzīvotāju apmierinātību ar pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem dažādās jomās. Šīs aptaujas mērķis ir gūt priekšstatu par to, cik lielā mērā cilvēki ir apmierināti ar pašvaldību sniegto pakalpojumu pieejamību un kvalitāti Latvijas valstspilsētās un novados 2021. gadā.
Šī informācija ir nepieciešama, lai pēc projekta noslēguma 2024. gadā varētu izvērtēt, vai pašvaldību politiķu un darbinieku jaunās zināšanas, prasmes un rīki, kas pašvaldībām tiks piedāvāti projekta gaitā, ir palīdzējuši tām pilnveidot savu veiktspēju. Projekta gaitā paredzētas gan pašvaldības darbinieku apmācības, gan izstrādāti ieteikumi turpmākajai pašvaldību sadarbībai un piedāvāts rīks labas pārvaldības vadlīniju un ētikas pašnovērtējumam.
Anketas ir pieejamas aizpildīšanai Jelgavas novada, kā arī LPS vietnēs.
Aptaujā iedzīvotājiem jāvērtē uzņēmējdarbības atbalsta pasākumu organizēšana novadā, sabiedriskās kārtības nodrošināšana. Tāpat novadā dzīvojošie aicināti paust viedokli par būvniecības regulēšanu un uzraudzību, proti, būvvaldes pakalpojumiem, izglītības (pamatizglītības, vispārējās vidējās izglītības, pirmskolas) pakalpojumiem, kultūras vērtību saglabāšanas un tautas jaunrades veicināšanu novadā. Vērtējumu varēs dot par ielu, ceļu, laukumu, parku, skvēru un citu publisku teritoriju labiekārtošanu un uzturēšanu. Viedokli gaida arī par sociālajiem pakalpojumiem un sociālo palīdzību, veselības aprūpes pieejamību. Arī par sadzīves atkritumu apsaimniekošanu, sabiedriskā transporta pakalpojumiem. Atbildes varēs sniegt skalā no “ļoti apmierināts” līdz “ļoti neapmierināts” vai “pakalpojumu neizmantoju”.
Iedzīvotāji aicināti vērtēt pašvaldības darbu aptaujā
00:00
09.12.2021
38