Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis uzņēmuma “B-Bus” sūdzību par pašvaldības kapitālsabiedrības “Jelgavas autobusu parks” izsludināto 32 lietotu autobusu iepirkuma konkursu.
“B-Bus” ieskatā konkursa nosacījumi bija speciāli gatavoti uzņēmumam ar daļēju Krievijas kapitālu “Ferrus”, ko vada Jelgavas mēra Andra Rāviņa dēls Rihards Rāviņš. Līdz šim “Ferrus” autobusus Jelgavas autobusu parkam iznomāja. Tādējādi pašvaldības kapitālsabiedrībai ir atļauts turpināt iepirkuma konkursu, kur šo autobusu piegādei ir pieteikušies gan “B-Bus”, gan arī “Ferrus” meitas uzņēmums “Eco Bus” (tas tika nodalīts no mātes uzņēmuma šogad augustā).
“B-Bus” piedāvā lētāk
Izpētot publiski pieejamo informāciju, nākas secināt, ka “B-Bus” piedāvājums izskatās lētāks. Tas ir 752 tūkstoši eiro pret 859 tūkstošiem eiro, ko piedāvā “Eco Bus”. Taču konkurss nav noslēdzies, un, kā atzīst anonīms eksperts, var vēl būt jautājums, vai “B-Bus” piedāvājums atbilst nolikumam, kura prasības “B-Bus” apstrīdēja.
“Ziņas” jau rakstīja, ka biedrība “Jelgavas attīstībai” iestājās par to, ka autobusu iepirkuma prasībām vajadzētu būt godīgām pret visiem iespējamiem piegādātājiem. Tā rezultātā Konkurences padome pieprasīja izmaiņas iepirkuma nolikumā, kas arī tika veiktas. Tajā pašā laikā sūdzību IUB iesniedza uzņēmums “B-Bus”. Šī sūdzība netika atsaukta arī pēc tam, kad pēc Konkurences padomes pieprasījuma iepirkumā tika veiktas izmaņas.
Jelgavas autobusu parks konkursa rezultātus vēl nav paziņojis. IUB pārstāve Elīna Virtmane uzsver, ka pieņemts lēmums par labu pasūtītājam, kurš var turpināt iepirkumu, atvērt un izvērtēt piedāvājumus, kas iesniegti līdz noteiktajam termiņam – šī gada 18. septembrim.
Opozīcijas deputāts apspriež shēmošanu
Jelgavas domes deputāts Gunārs Kurlovičs atzīst, ka viņam izskatās, ka Jelgavas autobusu parks atpirks tos pašus 32 nomas autobusus ar dīzeļdzinēju, kurus jau gadiem nomā “par ļoti pieklājīgu cenu”.
“Reālā situācija ir tāda, ka analogu piedāvājumu citam pretendentam ir gandrīz neiespējami iesniegt,” spriež G.Kurlovičs. Tomēr deputātam nav skaidrs, kāpēc gan uzņēmumam vēl aizvien būtu vajadzīgi 32 autobusi, ja nesen tika iegādāti četri jauni elektrobusi. “Pēc loģikas tik daudz vairs nevajadzētu. Tas nozīmē, ka pašvaldības uzņēmums par katru cenu palīdz akciju sabiedrībai “Ferrus” tikt vaļā no visiem lietotajiem dīzeļdzinēja autobusiem. Lai apmierinātu IUB un formāli izslēgtu riskus, izdarīta vienkārša kombinācija. Proti, lai arī ar mēra A.Rāviņa ģimenes saitēm būtu viss kārtībā, akciju sabiedrība “Ferrus” busus vairs nepiedāvās. Taču to darīs tā paša “Ferrus” kontrolpaketes īpašniekam Aleksejam Maslovam piederošs cits uzņēmums – SIA “Eco Bus”.” “Vai tas ir labākais risinājums uzņēmumam un kā tas ietekmēs biļetes cenu, braucēji varēs pārliecināties paši,” teic G.Kurlovičs.