Ceturtdiena, 18. decembris
Kristaps, Kristofers, Krists, Klinta, Kristers
weather-icon
+2° C, vējš 1.93 m/s, DR vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Jelgavnieki - līderpozīcijās

Svētdien, 5. oktobrī, Rīgā, Biķernieku trasē nodunēja devītais, priekšpēdējais «VW Golf» kausa ’97 posms.

Svētdien, 5. oktobrī, Rīgā, Biķernieku trasē nodunēja devītais, priekšpēdējais «VW Golf» kausa ’97 posms. Tajā jelgavniekiem klājās divējādi: divi piedzīvoja neveiksmes, divi, varētu teikt, uzvarēja.
Rīts bija grūtāks par finālu – trasi klāja pamatīg%as peļķes, kuras treniņbraucienos un pirmajā finālbraucienā tika izšķiestas, vēja nosusinātas. Otrais finālbrauciens jau risinājās sausā trasē. Bet pēc tam – atkal lietus! Tehnisko noteikumu pārkāpuma dēļ iepriekšējā posmā bija diskvalificēts Andris Kaļķis, tādēļ sacīkstes vērtās jo interesantākas pārējo starpā. Savu automobili atstājis garāžā, ar zilo Kaļķa «golfiņu» startēja Raimonds Dzintars un posma kopvērtējumā ieguva pat piekto vietu (pagājušoreiz – septītais). Starp jelgavniekiem kārtējo reizi nepiedalījās Ēriks Melbārzdis un Gvido Stalidzāns, kuram parasti «nojūk» braucamais.
Teatrālais Valdis Brokāns, kā parasti, gādāja par krāsainību – pirmajā finālbraucienā viņš cīnījās par pirmo vietu, tad, «iebadījis» T. Baranovskim mašīnas mugurpusi, atpalika, līdz astotajā aplī izstājās pavisam. Tiesa, par sadursmi paša nepacietības un rupjības dēļ viņš Tālim pārtraukumā starp braucieniem atvainojās. Netrūka avāriju, kuru klāstā diemžēl trāpījās arī divi jelgavnieki – Ilmārs Zirnis un Edgars Tivčs. Pirmā finālbrauciena ceturtajā aplī Ilmāra automobilim priekšā uz trases šķērsām sametās cita braucēja automašīna, un viņš bija spiests lielā ātrumā izbraukt no trases, uzskrēja uz betona apmales un sadauzīja mašīnu. Bet Tivčam gāja vēl smagāk. Viņš pirmajā finālbraucienā panāca negaidīti labus rezultātus – finišēja devītais, arī otrajā finālbraucienā Edgars joņoja pirmajā desmitniekā. Bet tad viņam radās traucēklis, un septītajā aplī E. Tivčs, milzīgā ātrumā braukdams, pamatīgi sadauzīja automašīnu – sašķīda ne tikai virsbūve, radiators un citas detaļas, bet arī daļa motora. Pats braucējs gan varēja kalpot par drošības aprīkojumu reklāmu – Edgaram nekas nekaitēja.
Sensacionālākais braucējs šajā posmā bija jelgavnieks Guntis Ribaks. Tāpat kā pagājušā gada «VW Golf» kausa rudenī beidzamajos posmos, arī šajā rudenī viņš bija nolēmis pierādīt savas spējas būt pirmo vidū. Parasti Gunti pieraduši redzēt līderpozīcijās, taču no 5. līdz 10. vietai. Šoreiz viņš bija brīnumaini ņiprs. Jau pirmajā finālbraucienā, startējis desmitais, viņš finišēja sestais. Otrais bija īsts pārsteigums – jau brauciena vidū Guntis panāca līderus un ierindojās pirmajā trijniekā, turklāt labu brīdi noturējās cieši, mašīnu pie mašīnas, starp tiem, kas cīnījās par pirmo vietu. Vēlāk gan divi pirmie, Jānis Horeliks un Tālis Baranovskis, atrāvās, taču Guntis tā arī finišēja trešais! Trešo vietu G. Ribaks ieguva arī devītā posma kopvērtējumā, kad visiem dalībniekiem sarēķināja abu finālbraucienu rezultātus. Tūlīt pēc finiša Guntis izrausās no mašīnas izspūris un starojošs kā bērns.
Otrs veiksmīgākais jelgavnieks Tālis Baranovskis, kā jau esam informējuši agrāk, pēc pagājušā posma diskvalifikācijām, astotajā posmā bija ieguvis otro un nevis trešo vietu. Viņš pierādīja sevi arī šoreiz un pamatoja tiesības būt līderu vidū. Treniņbraucienā uz kontrollaikiem Tālis ieguva pirmo starta vietu. «Braukt ir vieglāk, jo neapdraud mašīnu burzma, bet vienlaikus arī grūti – daudz uzmanības jāvelta pašam sev, vajadzīga koncentrēšanās. Vēl pirmā starta vieta dod labas iespējas atrauties no pārējiem starta brīdī,» sacīja Tālis. Pirmo finālbraucienu viņš tā arī nobrauca – pirmajā vietā no sākuma līdz finišam. Otrajā finālbraucienā kādu brīdi noturējās vadībā, taču tad viņu apdzina Horeliks, un Baranovskis tā arī finišēja otrais. Abu finālbraucienu devītā posma kopvērtējumā pirmo vietu ieguva rīdzinieks Jānis Horeliks (kas pirmajā finālā bija otrais), otro vietu – Tālis Baranovskis. Interesanti, ka abi būtībā ir gandrīz vienā, pirmajā vietā, jo abiem kopvērtējumā ir vienāds punktu skaits (37) un vietas sadalītas pēc distancē pavadītajiem laikiem, taču arī šajos distanču laikos Tālis no J. Horelika atpalicis tikai par deviņām sekundēm (citu braucēju laiki atšķiras pat minūtēs).
Šoreiz – nedaudz sīkāk par vēl kādu «VW Golf» kausa dalībnieku Raimondu Aizstrautu no Rīgas. Tāpat kā daži citi kausa dalībnieki, viņš «golfos» ienācis no motosporta. Taču atšķirībā no citiem viņa pagātne ir pieredzes bagāta un Biķernieku trasi R. Aizstrauts laikam pārzina labāk par visiem. Jo reiz, pirms vairāk nekā desmit gadiem, viņš bija šosejas motosporta favorīts un daudzu Latvijas puiku elks (iespējams, ne viens vien Aizstrauta cienītājs tagad sacenšas kopā ar viņu). Šosejas «močos» (175 cm³ sieviešu klasē) labus rezultātus sasniedza arī viņa sieva Ligita. Pirmo sudraba medaļu PSRS jauniešu čempionātā Raimonds ieguva jau 1974. gadā. 1982. gadā viņš sevi pierādīja kā talantīgu braucēju un arī motociklu konstruktoru un būvētāju. 1985. gadā R. Aizstrauts kļuva par divkārtēju bijušās lielās padomjvalsts čempionu (125 cm³ šosejas «moču» klasē). Nu jau kā motosporta veterāns Raimonds startē arī šāgada «VW Golf» kausā. Viņa balto mašīnu pirms pāris posmiem pamatīgi sadauzīja, nu Raimonds brauc ar melnu «golfiņu» un kā iesācējs jaunajā veidā turas stipri.
Jautāts par pārslēgšanos no «močiem» uz «golfiņiem» R. Aizstrauts sacīja: «Pēdējos gados motosports sāk prasīt pārāk daudz līdzekļu. Tas ir ļoti dārgs prieks, par to pārliecinājos, būdams sacīkstēs ārzemēs. Uz «VW Golf» kausu pārnācu tieši finansiālu apsvērumu dēļ. Atradu arī sponsorus. Esmu sācis tikai šogad, tādēļ šajā «VW Golf» kausā cenšos «pieslīpēt» braukšanas tehniku un nemitīgi uzlabot mašīnu – lai nākamgad varētu nopietni sacensties. Daži braucēji šeit cīnās nevis par rezultātiem, bet par iespēju sadauzīt kādu mašīnu, visbiežāk – svešu, nevis paša, bet bez tā sacīkstēs nav iztikts nekad. Katram savi niķi. Motosportā vairs neatgriezīšos. Arī vecs esmu kļuvis, par sevi atgādina agrāk gūtās traumas. Motosportā jaunība un fiziskā veiklība vajadzīgas vairāk nekā autosportā.»
Devītā «VW Golf» kausa posma kopvērtējuma pirmais trijnieks un jelgavnieku iegūtās vietas ir šādas: 1. – Jānis Horeliks, 2. – Tālis Baranovskis, 3. – Guntis Ribaks, 14. – Edgars Tivčs, 35. – Ilmārs Zirnis.
Bet visa gada deviņu posmu kopvērtējumā pirmais trijnieks un jelgavnieku vietas ir šādas (iekavās uzrādot iepriekšējās vietas): 1. – Andris Kaļķis (1.), 2. – Arnis Jurševskis (2.), 3. – Tālis Baranovskis (4.), 7. – Guntis Ribaks (7.), 17. – Ilmārs Zirnis (17.), 22. – Edgars Tivčs (24.), 27. – Ēriks Melbārzdis (26.), zem 50. vietas – Gvido Stalidzāns.
Tālis pretendē uz 3. vietu gada kopvērtējumā, situācija saasinājusies visā pirmajā desmitniekā. Nākamais «VW Golf» kausa ’97 posms notiks 26. oktobrī. Tas būs desmitais, pēdējais un daudziem – izšķirošais.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.