Pirmdiena, 15. decembris
Johanna, Hanna, Jana
weather-icon
+5° C, vējš 1.79 m/s, R-DR vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Kalnciema ceļš gaida risinājumu

Atrodoties pie stūres, spēkā ir aksioma – jāievēro ceļu satiksmes noteikumi. Citādi uz ceļiem valdīs anarhija un, cerēdami nokļūt no punkta A uz punktu B, labākajā gadījumā būsim tikuši pie «sasistas siles».

Atrodoties pie stūres, spēkā ir aksioma – jāievēro ceļu satiksmes noteikumi. Citādi uz ceļiem valdīs anarhija un, cerēdami nokļūt no punkta A uz punktu B, labākajā gadījumā būsim tikuši pie “sasistas siles”. Protams, šoreiz netiek izskatīti varianti, kas redzēti eksotiskās zemēs, kur rodas šaubas, vai ir spēkā jelkādi noteikumi. Bet tā jau ir viņu darīšana, un kaut kā galā veiksmīgi tiek arī tur.
Šoreiz par Jelgavu. Tā gadījās, ka jūsu padevīgais kalps, pietiekami stipri nespiežot bremzes pedāli, iebrauca bijušajā Kurzemes hercogistes galvaspilsētā pa Kalnciema šoseju, pārsniedzot atļauto ātrumu. Tieši pie zīmes “Apdzīvota vieta” automašīnas spidometrs rādīja krietni virs 50 kilometriem stundā. Uzdevumu augstumos bija arī mūsu ceļu policija, un tika sastādīts godam nopelnīts administratīvā pārkāpuma protokols un lēmums – sods trīsdesmit latu apmērā. Cepuri nost, policists bija korekts, paskaidroja, kāds pārkāpums izdarīts, kāds ir sods, un nebija lepns pārmīt kādu vārdu. Tā sarunā noskaidrojās, ka pilsētas robežās uz Kalnciema ceļa pieļaujamais ātrums varētu būt septiņdesmit kilometru stundā. Līdzīgi kā tas ir, piemēram, uz Dobeles šosejas. Ja vien nebūtu kāds liels kārtējais “bet”. Proti, atļaujot palielināt ātrumu šajā ceļa posmā, tiktu apdraudēti kājāmgājēji. Pilnībā policista kungam jāpiekrīt. Ir bijušas reizes, kad gājēju grūti pamanīt un apbraukt pat ar mazāku ātrumu par atļautajiem piecdesmit kilometriem stundā.
Kārtējo reizi nonākam pie jautājuma par tiem ceļiem, kas ved no Jelgavas un uz to, kurus ļoti aktīvi izmanto arī tranzīta automobiļi. Nav nekāds noslēpums, ka tieši Kalnciema virzienā autotransporta kustība pēdējo gadu laikā ievērojami palielinājusies. Sākot ar brīvdienu ceļotājiem uz Rīgas jūras līča pludmalēm un beidzot ar kravas mašīnām, celtniecības tehniku. Gan par šo ceļa posmu, gan citiem runāts jau gadiem, risinājumu radis vien virziens uz Dobeli un, protams, Rīgu. Pārējie palikuši tādā kā pabērna lomā. Skaidrs, Jelgava viena ceļa rekonstrukcijas jautājumu Kalnciema virzienā neatrisinās. Tas jādara kopā ar Valgundes novadu. Papīri lietas labā tiekot kustināti jau kuro gadu. Vien ceļš palicis tāds, kāds ir, – ar pavasaros lāpāmām bedrēm un pa ielas braucamo daļu klimstošiem gājējiem. Jā, arī kavētu transporta plūsmu.
Cik zināms, Kalnciema ceļu šad tad mēdz izmantot Latvijas premjerministrs Aigars Kalvītis. Tātad viņš par to ir lietas kursā. Redzot, ka nekas nenotiek, varbūt vērts šajā virzienā izvizināt jauno Valsts prezidentu Valdi Zatleru? Nebūs taču par daudz prasīts – Kalnciema ceļam pievērst lielāku uzmanību.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.