Pirmdiena, 15. decembris
Johanna, Hanna, Jana
weather-icon
+4° C, vējš 3 m/s, DR vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Lāpa ielas, negaidot pavasari

Ziemā, kad termometra stabiņš atrodas te zem, te atkal virs nulles un mainīgi ir arī nokrišņi, jaunas bedres pilsētas ielās rodas kā sēnes pēc lietus.

Ziemā, kad termometra stabiņš atrodas te zem, te atkal virs nulles un mainīgi ir arī nokrišņi, jaunas bedres pilsētas ielās rodas kā sēnes pēc lietus.
Visas ne iegaumēt, ne apbraukt. Lai mazāk
bojātu automobiļus un šoferu nervus, tās tiek lāpītas, negaidot pavasari.
Ķerot mirkļus, kamēr nav nokrišņu, pārlieku liela sala un brauktuves neklāj sniegs, jau vairākas dienas tiek lāpītas avārijas bedres pilsētas ielās. Tās ir bīstamas, asas, dziļas, apdraud satiksmes drošību, un tādu, kā jau katru gadu šai laikā, diemžēl nav mazums. “Kaut arī laika apstākļi nav īsti piemēroti, nevaram riskēt, nelabojot bedres, kas, bez vērības atstātas, tikai plešas plašumā,” teic pašvaldības aģentūras “Pilsētsaimniecība” ielu ekspluatācijas inženieris Jānis Lange.
Pirms remontēt brauktuves, “Pilsētsaimniecības” darbinieki novērtēja pilsētas ielu seguma stāvokli. Remontējamo bedru saraksts iznācis garš, un tas liecina, ka Jelgavas ielu segums pašlaik ir neapskaužams. J.Lange teic, ka gaisa tilts ir kā lakmusa papīrs, bedru netrūkst arī uz tām ielām, kuras katru gadu tiek lāpītas, piemēram, uz Rūpniecības ielas posmā no Pasta līdz Tērvetes ielai, jo tur nav nepieciešamās ūdens novadīšanas sistēmas.
Šajās dienās aiztaisīs avārijas bedres Tērvetes, O.Kalpaka ielā un citur. Savukārt vērienīgāka cīņa ar tām sāksies aprīlī, kad laika apstākļi būs vienmērīgāki un gaisa temperatūra turēsies virs nulles. Pagaidām bedres pilsētas ielās pastiprināti veidojas, atkusnī ūdenim iesūcoties brauktuves asfalta plaisās. Iestājoties aukstākam laikam, tas sasalst un plēš asfaltu.
Bedru lāpīšana uzticēta SIA “KULK”. Uzņēmuma labiekārtošanas nozares meistars Armands Lapinskis ir pārliecināts, ka ielas jāremontē nekavējoties, kamēr tās nav vēl lielākas un dziļākas. “Avārijas bedrēs ieklājam karsto asfaltu, kas turas ilgāk nekā aukstais. Tā ir labāka metode cīņā ar bedrēm nekā iedobes aizbēršana ar šķembām,” skaidro A.Lapinskis.
Bedres nav saudzējušas arī daudzus pilsētas daudzdzīvokļu namu pagalmus. Nekustamā īpašuma pārvaldes (NĪP) Ēku ekspluatācijas daļas vadītāja Natālija Vasiļjeva klāsta, ka NĪP šā gada plānā ir paredzēts turpināt pagalmu labiekārtošanas darbus, tai skaitā braucamo celiņu remontu. Taču tas nenotiks ātrāk kā aprīlī vai maijā.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.