Jaunā rallijkrosa trase sestdien «Rullītī» bija pulcējusi ne sevišķi daudz, bet toties visai «spicus» autosportistus, un tie skatītāji, kurus nenobaidīja nepārtrauktais lietus, varēja būt gandarīti par savu drosmi.
Jaunā rallijkrosa trase sestdien «Rullītī» bija pulcējusi ne sevišķi daudz, bet toties visai «spicus» autosportistus, un tie skatītāji, kurus nenobaidīja nepārtrauktais lietus, varēja būt gandarīti par savu drosmi. Sacensības organizēja «Vārpas» rajona padome un Autosporta federācijas kartinga komisijas priekšsēdētājs, pašlaik aktīvākais autosporta attīstības ideju «bīdītājs» Jelgavā Ēriks Gasparovičs.
Rallijkross nu reiz ir tas brauciens, kur savas attiecības var noskaidrot rallisti, krosisti un šosejnieki, tāpēc, jādomā, jaunajai Ruļļu trasei piekritēju netrūks. Pat šajā nelāgi lietainajā sestdienā pa dubļiem izmīcījušies, sportisti atzinīgi novērtēja sacensību organizatorisko un tehnisko līmeni. Ar pārredzamību apmierināti bija arī tiesneši. Arī Ērikam Gasparovičam vienā ziņā lietus bijis īsti pa prātam, jo tas palīdzējis labāk saskatīt trases vainas un nepieciešamos pilnveidojumus.
Četrās automašīnu klasēs kopumā startēja 17 dalībnieki. I divīzijā – pilnpiedziņas klasē līdz 3500 cm3, kur bija tikai divi dalībnieki, uzvara pienācās Haraldam Šagbazjanam. Klasikā – līdz 2000 cm3 – trīs braucienu punktu summā visus pārspēja šoreiz ar piekto žiguli braucošais Ģirts Mūrnieks. Visvairāk – desmit dalībnieku bija 1600 cm3 pilnpiedziņas klasē, kur notika trīs priekšbraucieni un pēc tam arī A un B fināli. Visos priekšbraucienos un arī finālā konkurentiem cerības neatstāja rencēnietis Uģis Traubergs.
«Sacensību organizācija laba, trase – ļoti laba. Lietus dēļ tikai viss notika lēnāk,» pēc finiša dubļus nomazgājis, Uģis Traubergs izskatījās apmierināts. Mašīna gan drusku būšot jāremontē. Bet te nu «Rullītis» nav vainojams. Jau pēc fināla, atsprādzējot drošības jostu, sportists pamanījis, ka mašīna ripo, un bremzes vietā nejauši nospiedis gāzes pedāli, bet priekšā gadījies stabs…
Lietus un dubļu pārbaudījums debijai 1300 kubikcentimetru klasē bija jelgavniekam Mārim Akmenim. Veiksmīgais kartingists tikko sasniedzis sešpadsmit gadu vecumu un autosacensībās varēja braukt ar federācijas īpašu atļauju. Piektā vieta starp klasi augstākām mašīnām jau ir nopietns pieteikums. Sportistu pieteikumos vēl pāris vietās bija lasāms Jelgavas vārds – Gvido Stalidzānu trešajā braucienā pievīla automašīna. Klasikā brauca tikko savu mašīnu sataisījušais Āris Ozoliņš no Bukaišiem, kas turpmāk gatavojas pārstāvēt Jelgavu. Ja viss risināsies pēc Ērika Gasparoviča un vēl dažu autosporta aktīvistu plāna, drīz «Rullītī» vajadzētu nodibināties autosporta klubam un varbūt nākamajā gadā ar kluba vārdu uz sāna leposies ne viens vien braucamais.
«Īsto» sacensību laikā zem kaut daļējām nojumēm paslēpušos skatītājus atklātībā izvilka «auto izdzīvošana». Sausā laikā šīs izdzīvošanas pamatā ir spēja palikt «dzīvam», ja kāds tevi dauza, un savukārt pašam censties ar taranēšanu izsist no ierindas savus konkurentus. Uzvar tas, kas trasē paliek pēdējais. Ēriks Gasparovičs gan saka, ka šīs sacensības pagaidām esot bez stingriem noteikumiem, tādā šova līmenī. Taču ir izveidojies savs piekritēju – dalībnieku loks, kas speciāli gatavojas šai izdzīvošanai, un tuvākajā laikā būs jādomā arī par nolikumu. Sestdienas dubļos gan varēja izdzīvot tas, kura «autiņš» tādiem ceļiem ražots, un, proti, trasē visilgāk palika vecā volga, zapiņš un žigulis. Visai draudīgais automašīnas aprīkojums un izaicinošie uzraksti liecināja, ka žiguļa īpašnieks te sagatavojies būt noteicējs, un noslēgumā tā arī bija – izdzīvoja Arnis Kairis.
Kad daži asāko izjūtu cienītāji jau sāka posties uz mājām, trasē izgāja arī piecas amatieru mašīnas, no kurām uzvarēja Viktors Vainutis.