Turpina samazināties atvērto tirgu nozīme. Pētījumu firmas SKDS dati liecina, ka 2002. gadā tirgi aizņēma 35 procentus pārtikas mazumtirdzniecības sektora, bet pērn vairs tikai 27,5 procentus.
Turpina samazināties atvērto tirgu nozīme. Pētījumu firmas SKDS dati liecina, ka 2002. gadā tirgi aizņēma 35 procentus pārtikas mazumtirdzniecības sektora, bet pērn vairs tikai 27,5 procentus. Tas nozīmē, ka, mainoties iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem, pircējs arvien vairāk izvēlas tirdzniecības centrus un lielveikalus, kur viss nepieciešamais koncentrēts vienuviet. Pērn veiktais pētījums par iedzīvotāju attieksmi pret lielveikaliem vairākās pilsētās liecina, ka 77 procenti Rīgas, 76 procenti Liepājas, 82 procenti Ventspils un 92 procenti Jelgavas iedzīvotāju priekšroku dod plaša patēriņa preču iegādei lielveikalos.
Rīgā un Liepājā pircēji kā galveno kritēriju iepirkšanās vietas izvēlei min cenu līmeni, savukārt Jelgavā un Ventspilī vienlīdz svarīgs ir arī produktu svaigums. Arī Rīgā pircēji arvien vairāk uzmanību pievērš produktu svaigumam un sortimentam.