Domē nolemts, ka satiksmes drošības nolūkos tiem maršruta taksometriem un taksobusiem, kuru galapunkts ir Centrālais laukums, lai apgrieztos, būs jāvirzās gar kultūras namu un tālāk pa Pasta ielu.
Domē nolemts, ka satiksmes drošības nolūkos tiem maršruta taksometriem un taksobusiem, kuru galapunkts ir Centrālais laukums, lai apgrieztos, būs jāvirzās gar kultūras namu un tālāk pa Pasta ielu.
Jau jūlijā domes paspārnē izveidotajā pasažieru pārvadājumu koordinācijas padomē saņemts CSDD ceļu uzraudzības daļas vadītāja vietnieka Jura Runča priekšraksts, kurā norādīts, ka maršruta taksometru, taksobusu un atsevišķu autobusu kustība Centrālajā laukumā neatbilst satiksmes noteikumiem un apdraud pārējo braucēju un gājēju drošību. Tie maršruta transporta līdzekļi, kuri kursē no Pārlielupes puses līdz Centrālajam laukumam, veic apgriešanās manevru, kas šajā Lielās ielas posmā nav atļauts.
Priekšrakstā ieteikts izveidot papildu pieturu pie kultūras nama un transporta līdzekļiem turpināt riņķveida kustību pa Pasta un Lielo ielu. Abi pārvadājumu organizētāji «RAF transports» un «Jelgavas autobusu parks» iebilduši pret šādu variantu, paskaidrojot, ka tas sagādās pasažieriem neērtības un maršruta apkalpošanai tiks iztērēts vairāk degvielas.
Tomēr kopš jūlija nav atrasts cits kustības variants, un, tā kā tīša satiksmes noteikumu neievērošana nav pieļaujama, 7. oktobrī pasažieru pārvadājumu koordinācijas padomē nolēma pieņemt CSDD priekšlikumu. Līdz ar to gar kultūras namu būs jābrauc mikroautobusiem un taksobusiem, kuri kursē līdz centram no RAF dzīvojamā masīva un Ānes.
Vai, mēģinot šobrīd noregulēt satiksmi centrā, līdzīgi sarežģījumi neradīsies kustībai vēl šaurākā vietā pie kultūras nama, kur uz pulciņu nodarbībām ierodas bērni, bet uz sarīkojumiem un koncertiem vienlaikus liels skaits cilvēku?
Atbildot uz «Ziņu» jautājumu, padomes atbildīgā sekretāre Alda Ērmane nenoliedza, ka risinājums nav pats labākais. Kā vēl vienu no variantiem viņa minēja iespēju maršrutu galapunktus pārcelt pāris pieturas tālāk Lielajā ielā, kur apgriešanās kustībai pretējā virzienā nav pretrunā ar noteikumiem. Varbūt kāds priekšlikums satiksmes noteikumu ietvaros rodas arī pašiem autobusu pasažieriem un ielu šķērsotājiem?
Satiksmes noteikumu neievērošanas sakarā koordinācijas padomē pieminēta arī bieži novērotā transporta līdzekļu apstāšanās un pasažieru izkāpšana vietās, kur tas nav atļauts, krustojumos pie sarkanās gaismas vai arī ceļazīmes «Apstāties aizliegts» darbības zonā.
Ikviens satiksmes noteikumu pārkāpums autovadītājam draud ar sodu, bet sabiedriskā transporta līdzekļa vadītājam var maksāt arī darba zaudējumu, tādēļ pasažieriem vajadzētu būt saprotošākiem un nemudināt šoferus apstāties jebkurā sev šķietami ērtākā vietā, aicina Alda Ērmane.