Pirmdiena, 15. decembris
Johanna, Hanna, Jana
weather-icon
+6° C, vējš 1.34 m/s, R vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Nelaikā veikti remontdarbi rada neērtības Dārza ielas iedzīvotājiem

Jūnija vidū «Ziņu» redakcija saņēma Dārza un Jēkaba ielas iedzīvotāju vēstuli, kurā viņi pauduši sašutumu par rudens un ziemas periodā veiktajiem ūdensvada nomaiņas darbiem.

Jūnija vidū “Ziņu” redakcija saņēma Dārza un Jēkaba ielas iedzīvotāju vēstuli, kurā viņi pauduši sašutumu par rudens un ziemas periodā veiktajiem ūdensvada nomaiņas darbiem, jo Dārza iela pēc remonta noasfaltēta vien atsevišķos laukumos, ceļu klāj grants, kas radot putekļus. Turklāt pa ielu gandrīz mēnesi braukājis Autobusu parka transports un kravas automašīnas, izjaucot līdzšinējo mierīgo dzīvi. Atbildīgie dienesti sola, ka iela līdz projekta īstenošanas beigām tiks atjaunota sākotnējā stāvoklī.
Projekta “Ūdenssaimniecības attīstība Jelgavā” darbu izpildes ģenerāluzņēmējs ir Somijas firma “YIT”, kas, pieaicinot vietējos uzņēmumus, veic ūdensvada tīklu izbūvi. Tā kā projekta darbu apjoms ir liels, Jelgavas Dome deva atļauju darbus veikt ziemā.
Iedzīvotāji neapmierināti
Vēstulē “Ziņām”, Jelgavas Domei, aģentūrai “Pilsētsaimniecība”, SIA “Jelgavas ūdens” un Jelgavas Autobusu parkam Dārza un Jēkaba ielas iedzīvotāji raksta: “Jau sākumā bijām izbrīnīti par laiku (ziema), kad darbs tika sākts, kā arī firmas speciālistu “profesionālismu”, jo redzējām daudz absurdu situāciju – agrās rīta stundās sabrauc “armija” priekšnieku, speciālistu ar plāniem un ierīcēm, lai atzīmētu ūdensvada savienojuma mezglus. Izrādījās – zemi atraka neīstajās vietās un aizraka pat 10 reižu, lai gan vietējie iedzīvotāji uz to vairākkārt norādīja. Darbi ritēja visu ziemu, bedres vēlāk tika piebērtas ar sasalušu zemi, ledu un sniegu. Vēlāk dubļi pārklāja ielas segumu, kādam mājas īpašniekam tika salauzta sēta, citam – izpostīts zāliens, apmales un grāvji. Nebrīdinot iedzīvotājus, vairākkārt tika pārtraukta ūdens piegāde.
Pēc ziemas sala, kad ledus un sniegs izkusa, mūsu iela bija kā pēc bombardēšanas – visur rakumi, netīrumu kaudzes. Visu pavasari bērni, lai nokļūtu līdz skolai, brida pa dubļiem.”
Pavasarī nekas nemainās
“Beidzot viss nožuva, sākām gaidīt darbiniekus, kas sakārtos ielu. Pat nespeciālistam bija skaidrs, ka jāklāj asfalts. Kādudien atbrauca traktors noslaucīt ielas segumu, mēs nopriecājāmies – tātad asfaltēs gan!” raksta iedzīvotāji. Tomēr tā nenotika. Nākamajā dienā uz ielas izbēra atkritumus kopā ar akmeņiem, pēc tam iela gan no auto, gan vismazākās vēja pūsmas bija putekļos. Tad atbrauca vīri, kas ielu noasfaltēja pa gabalam – vietās, kur bija ūdensvada lūkas.
Ielas mieru pārtrauc
autobusi un smagā tehnika
“Maija vidū kādā sestdienas rītā bijām šokēti, jo ielā parādījās pilsētas maršrutu autobusi, vēlāk arī palielinājās vieglo un kravas automašīnu plūsma. Vairākkārt vērsāmies Jelgavas Autobusu parkā (JAP), rezultātu nebija. Bijām spiesti stundām sēdēt pie logiem un reģistrēt autobusu numurus, ko iesniedzām JAP dispečeram. Viņš paskaidroja, ka autobusu vadītājus kā komersantus ietekmēt nevar. Tā kā mūsu ielā parādījās arī kravas automobiļi, vērsāmies “Pilsētsaimniecībā” ar lūgumu izvietot zīmes, kas aizliedz kravas auto kustību un ierobežo ātrumu līdz 20 kilometriem stundā. Solīja palīdzēt, bet viss palika solījumu līmenī. Pašvaldības policijas darbinieki bija aculiecinieki tam, ka kravas mašīna radīja avārijas situāciju, bet Ceļu policijas ekipāža secināja, ka sodīt vadītāju nevar, jo nav cietušo un nav arī ceļa zīmju, kas tur liegtu braukt smagajam transportam.”
Atzīst, ka darbi veikti nelaikā
Atbildē iedzīvotājiem SIA “Jelgavas ūdens” rīkotājdirektors Jānis Laizāns pauž, ka projekta darbu apjoms ir liels, Jelgavas Dome deva atļauju darbus veikt ziemā. “Diemžēl šis darbs bija nekvalitatīvs un mazražīgs, tādēļ turpmāk tas jāņem vērā,” atzīst J.Laizāns. Arī aģentūras “Pilsētsaimniecība” direktors Andrejs Baļčūns tikai pēc remontdarbu veikšanas secinājis, ka rudens un ziemas periods nebija labākais rakšanas darbiem: “Lai iekļautos projekta izbūves noteiktajos termiņos, tas tika pieņemts kā izņēmums.”
J.Laizāns sola, ka ūdensvada izbūves dēļ radušies bojājumi sētām un zālieniem tiks novērsti, sakārtojot tos sākotnējā stāvoklī līdz objekta nodošanai ekspluatācijā.
Ielu neasfaltēs
Šajās ielās līdz remontdarbu uzsākšanai nav bijis asfalts.
Pēc Dārza ielas braucamās daļas stāvokļa pārbaudīšanas “Pilsētsaimniecības” speciālisti paskaidro, ka “saskaņā ar Jelgavas pilsētas pašvaldības saistošajiem noteikumiem ielu braucamās daļas konstrukcija pēc rakšanas darbu beigām jāatjauno saskaņā ar pielikumu, kurā norādīta ielu klasifikācija pēc kustības intensitātes un segumu atjaunošanas veidiem. Dārza ielai ir grants segums, kas pašlaik ir apmierinošā stāvoklī. Atkarībā no seguma stāvokļa, lai panāktu ūdens novadīšanu no ielas braucamās daļas un neveidotos bedrītes, tas ir jāgreiderē un jāprofilē apmēram divas trīs reizes gadā”. Greiderēšanas darbi Dārza un Jēkaba ielā veikti 28. aprīlī.
“Lai Dārza ielai izbūvētu asfaltbetona segumu no O.Kalpaka līdz Tērvetes ielai, izmaksas būtu apmēram 50 000 latu. Šādi naudas līdzekļi pašvaldības budžetā nav plānoti,” norāda A.Baļčūns.
Tā kā darbu veicēji apmaksā ielu seguma atjaunošanu tikai tajā ielas daļā, kur notikuši izbūves darbi, asfaltēts tika vienīgi ap ūdensvada lūkām, lai tās nostiprinātu un atjaunotu asfalta rakšanas vietās,” klāsta J.Laizāns.
“Domājot par iedzīvotāju ērtībām, Domes darba plānā tuvākajiem četriem gadiem iekļauti Dārza ielas asfaltēšanas pasākumi, taču finansējums tam vēl nav rasts, jo ir daudz ielu vēl sliktākā stāvoklī un ar lielāku kustības intensitāti, kurām nepieciešams remonts. Dome aicina iedzīvotājus izskatīt iespēju piedalīties ielas asfaltēšanā ar līdzfinansējumu,” “Ziņām” teic Jelgavas Domes Sabiedrisko attiecību sektors.
Transporta kustība noregulēta
Kā “Ziņām” pastāstīja JAP Pārvadājumu daļas vadītāja Renāte Lorence, “JAP šoferiem remontu laikā pilsētā apbraucamie ceļi ir noteikti, to skaitā nav Dārza iela”, piebilstot, ka “autobusu vadītājiem, kas brauca pa Dārza ielu, izteikti aizrādījumi”.
Saskaņā ar satiksmes organizāciju pilsētā Dārza ielā smagajam kravas transportam iebraukt aizliegts. Ceļa zīmes “Kravas automobiļiem braukt aizliegts” uzstādītas visās ielās, kas ieved pilsētā – Rūpniecības un Atmodas ielā, Dobeles šosejā pie Atmodas ielas, Zemgales prospektā pie dzelzceļa stacijas, Garozas ielā pie Pļavu ielas, Rīgas ielā pie Loka maģistrāles un Kalnciema ceļā pie Loka maģistrāles. Pēc “Pilsētsaimniecības” informācijas, Dārza ielā var iebraukt tikai transports, kas nogādā vai brauc saņemt kravu un speciālie transporta līdzekļi, kas tur strādā. Tuvumā Tērvetes ielā pie Zirgu un Dārza ielas krustojuma tiek veikti ūdensvada un kanalizācijas rekonstrukcijas darbi, tāpēc “Pilsētsaimniecība” noteikusi SIA “Terlat” neizmantot darbu procesā Dārza, Jēkaba un citas tuvējās individuālās apbūves ielas.
Jelgavas Domē “Ziņām” paskaidroja, ka ceļa zīmju, kas ierobežotu transportlīdzekļu kustību līdz 20 kilometriem stundā, uzstādīšanas iespēja tiks izskatīta Kustības drošības sēdē, taču tas prasot papildu līdzekļus.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.