Pēc «Ziņu» piektdienas publikācijas par plaisājošajām Jelgavas ielām saausījusies arī Satiksmes ministrija, kas koordinē Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējuma izlietojumu tranzītielu sakārtošanai. Kamēr pašvaldība gaida Jelgavā ierodamies neatkarīgus ekspertus ceļu segumu paraugu ņemšanai, ministrija šonedēļ nolēmusi sasaukt Riska vadības grupas sanāksmi.
Pašvaldībai būs jāsniedz paskaidrojums, kādēļ Dobeles šosejas posmā, kur no ieguldītajiem 4,9 miljoniem latu lielāko daļu jeb 3,84 miljonus latu finansēja Eiropas Reģionālās attīstības fonds, radušies defekti, «Ziņas» informē Satiksmes ministrijas pārstāvis Aivis Freidenfelds. Viņš stāsta, ka komisija pētīs plaisu rašanās iemeslus un pašvaldības atbildību. «Tur var būt arī projektēšanas kļūda, nav teikts, ka būvnieks vainīgs. Tā kā pašvaldība ir darbu pasūtītājs, iepazīsimies ar tās paskaidrojumu,» saka A.Freidenfelds.Savukārt galvenās ES fondu izlietojuma uzraudzītājas Finanšu ministrijas eksperts Kaspars Valtmanis skaidro, ka ministrija regulāri pārbauda projektu kvalitāti. Vienīgā līdz šim saņemtā sūdzība saistībā ar ERAF līdzfinansētajiem projektiem Jelgavā saņemta pirms pusotra gada. Toreiz kāda iedzīvotāja sūkstījusies par Dobeles šosejas rekonstrukcijas projekta faktisko darbu neatbilstību iepirkuma līgumā ietvertajam darbu apjomam. Pēc pārbaudes Satiksmes ministrija gan atzina, ka attiecīgie darbi, par kuriem tika izteiktas bažas, ir pašvaldības kompetencē, jo netika paredzēti Dobeles šosejas rekonstrukcijas projektā. «Papildus bijušas divas pārbaudes projekta īstenošanas vietā, abas ar iebildumiem, kas tika novērsti, bet tie nebija saistīti ar būvniecības defektiem,» piebilst K.Valtmanis. Arī Eiropas Komisijas ekspertu būvdarbu kvalitātes auditā, kas veikts 2011. gada rudenī, defekti šajā ceļa posmā vēl netika uzieti.