Izdaudzināto Latvijas Lietuvas maču autoizdzīvošanā sestdien «Rullītī» jelgavnieki gaidīja ar nepacietību.
Izdaudzināto Latvijas Lietuvas maču autoizdzīvošanā sestdien «Rullītī» jelgavnieki gaidīja ar nepacietību. Bet gluži bez pacietības tomēr nevarēja iztikt, jo izdzīvošanas sacīkstei viss bija gatavs tikai pusseptiņos vakarā, bet no vieniem dienā trasē sāka riņķot Latvijas kartinga meistarsacīkšu dalībnieki, lai noskaidrotu šāgada čempionus.
Vētrainākam līdzjutēju atbalstam diemžēl pietrūka skatītāju tribīnēs sadzirdama komentāra, tomēr pašmāju braucēji, protams, nepalika bez ievērības. Mūsu lielākā cerība Mareks Štolcermanis gan par nelaimi otrajā braucienā pēc sadursmes izstājās, taču kopvērtējumā Latvijas meistarsacīkstēs «Raket» klasē izcīnīja godpilno trešo vietu. Šajā klasē bija visvairāk konkurentu latvieši, lietuvieši, igauņi un starp astoņpadsmit braucējiem arī četri jelgavnieki: bez Mareka vēl Oskars Saltums, Andrejs Vainutis un Georgijs Marčenoks, kas šosezon piedalījušies visos meistarsacīkšu posmos. Par uzvarētāju šajā klasē kļuva Valters Bluķis no Saulkrastiem.
No kopumā septiņām kartinga klasēm jelgavniekus vēl varēja manīt starp veterāniem. Te brauca Gvido Stalidzāns, Aldis Vilcāns, Uģis Skuja, Aivars Maļavkins, Māris Akmens. Bet uzvaru izcīnīja pazīstamais autobraucējs Vladislavs Šlegelmilhs.
Uzvarētāji pārējās klasēs: «Rūķīši» Sandis Aukšmuksts (Kandava), «Pionieri» Elvijs Haks (Smiltene), formula A Armands Naumovs (Jūrmala), formula C Aigars Zviedris (Rīga), nacionālā klase Jevgeņijs Rudāns (Daugavpils). Otrajās un trešajās vietās (ārpusčempionāta konkurencē) tika arī lietuvieši un igauņi.
Un visbeidzot kad krēslot sākušajās debesīs jau varēja saskatīt salūtraķešu ugunis, arī «autodauzītāju» starts bija klāt. Pat tik «nenopietnās» sacensībās lietuvieši bija klāt kā vienota komanda «Mažeiķu nafta» ar speciāli gatavotām un stiprinātām mašīnām, vienādām formām un milzīgu gribu uzvarēt. Trīs pret deviņiem visai apšaubāmas izturības latviešu vāģiem, no kuriem viena vecā volga jau sadega turpat līdzās pļavas vidū, tā arī nesagaidījusi kārotās «dauzīšanas» izjūtas. Divdesmit apļu ekspromta veidā uz vietas izveidotajā īsajā un riepu barjerām nodrošinātajā trasē. Kurš izturēs? «Jelgava, Jelgava!» līdzjutēji sāka ar brašu uzmundrinājumu, bet pēc pāris apļiem manāmi pieklusa. Vienpadsmitajā aplī vairs trasē bija trīs lietuvieši un viens mūsējais ar melnu «Pobedu», ko tad nu arī ciemiņi draudzīgi un itin viegli «nodauzīja», līdz tā vairs nekustējās. Jā, šoks bija diezgan liels. Varbūt tāpēc, kamēr uzvarētāji ar lepni paceltām rokām kāpa ārā sagaidīt ovācijas, lielākā skatītāju masa jau atradās ceļā uz mājām.
Lietuvā autoizdzīvošana ir nopietnas sacensības, kurām gatavojas sportisti un noskaņojas skatītāji. Tāpēc arī aicinājām kaimiņus, lai viņi šeit parādītu, kā tas izskatās, sacīja «Rullīša» sacensību galvenais organizators, kartinga komisijas priekšsēdētājs Ēriks Gasparovičs.
Bet izskatījās visai pazīstami: kamēr latvieši vēl savā starpā rīvējās, mēģinādami viens otram iebukņīt sānus, lietuvieši ātri vien saprata, kas darāms, lai tiktu pie pirmās uzvaras šajā starptautiskajā mačā.