Astotais «Volkswagen Golf» kausa posms «Champion» balvas izcīņā 14. septembrī Rīgā Biķernieku trasē bija negaidītām situācijām un pārsteigumiem bagāts.
Astotais «Volkswagen Golf» kausa posms «Champion» balvas izcīņā 14. septembrī Rīgā Biķernieku trasē bija negaidītām situācijām un pārsteigumiem bagāts.
Jelgavnieks Guntis Ribaks treniņbraucienā kontrollaikos ieguva piekto starta vietu finālu braucieniem. Šo vietu viņš ir noturējis arī abu finālbraucienu kopvērtējumā. Būtībā Guntis ir stabils cīnītājs.
«VW Golf» kausa 8. posmā sacīkšu dalībniekiem bija daudzveidīgi pārbaudījumi – pirmajā finālbraucienā visi joņoja pa sausu, patīkamu trasi, neciešot karstumu un sutoņu, bet pārtraukumā, kamēr tika «sačubinātas» un sakārtotas mašīnas, nogāza lietus. Tāpēc otrajā finālbraucienā trase bija slapja un slidena. Visas sensācijas sākās finālbraucienos, taču netrūka arī avāriju. Šā posma trakākais negadījums jau pirmajā finālbraucienā sausā trasē piemeklēja igauni Margu Pihlaku (starp citu, igauņiem Biķernieki un Latvijas «VW Golf» kauss iepaticies tā, ka viņi tajā piedalās arī ārpus Baltijas kausa ietvariem). Daudzas ķibeles notika pēdējos «S» veida līkumos pirms starta/finiša taisnes. Piektajā aplī no trases izslīdēja Valda Rauzas mašīna. Aiz viņa šo līkumu malā izstājās tradicionālais pirmā desmitnieka braucējs Jānis Horeliks. Viņa mašīnai bija iedauzīts pakaļējais spārns, kas bija tā saliecies, ka traucēja riteņa kustību. J. Horeliks nobrauca no trases, lai gaidītu tehniskās palīdzības mašīnu pēc iebrauciena, un pats apsēdās zālītē. 7. aplī pirmajā līkumā no trases izslīdēja M. Pihlaka mašīna, kas, nonākusi uz zāliena, sāka mest kūleņus. Horeliks turpināja sēdēt un vērot bēdubrāļa neveiksmi, taču igauņa mašīna tik meta kūleņus, tuvodamās zālītē sēdošajam braucējam. Pašā pēdējā mirklī Jānis kā bulta uzšāvās kājās un aizlēca, bet pār viņa «atpūtas mauriņu» pārvēlās Pihlaka «golfiņš». Par laimi, neatliekamās palīdzības mediķi palika bez darba. Igaunis izrausās no apvēlušās mašīnas un ar līdzjutēju palīdzību apgāza to uz riteņiem, lai gaidīšanā piebiedrotos Horelikam.
Šajā «VW Golf» kausa posmā startēja arī vienīgā šo sacensību sieviete Dina Tohva, taču arī viņa pirmajā finālbraucienā izstājās pēdējā aplī.
Pirmais fināls sagādāja arī pirmo sensāciju. Līderis sacīkstēs vairs nebija pierastais pirmās vietas saimnieks Andris Kaļķis. Viņš palika otrais. Braucienā uzvarēja visteatrālākais kausa dalībnieks Valdis Brokāns, kura mašīna pagājušajā posmā vēl pirms divām nedēļām bija galīgi sadauzīta. Savukārt divas vietas aiz G. Ribaka pārējie jelgavnieki finišēja «roku rokā» – devītais Edgars Tivčs (!), aiz viņa Tālis Baranovskis un Ilmārs Zirnis. G. Stalidzāns un Ē. Melbārzdis šai posmā nepiedalījās.
Otrais finālbrauciens pa slapjo trasi radīja īstu apvērsumu. Braukšana vairs nebija atkarīga tikdaudz no mašīnas jaudas (arī vidējais ātrums mazlietiņ lēnāks), cik no braucēja prasmes un veiklības. Pilnīgi mainījās vietu secība. V. Brokāns kārtējo reizi nenovaldīja savu «zvēru» un izšļūca no trases (šoreiz nesadauzoties), parastais līderpozīciju braucējs A. Daugaviņš finišēja tikai 11. vietā, parastais viduspozīciju braucējs P. Grabovskis finišēja 3. vietā. Slapjums nebija pa spēkam arī jelgavniekiem I. Zirnim un E. Tivčam (pirmais bija spiests izstāties pēdējā, desmitajā, aplī, otrs – izslīdēja jau 7.), Ribaks vairāk vai mazāk noturēja savas pozīcijas, bet… Par Tāli Baranovski jau ir atsevišķs stāsts.
2. finālbraucienā Tālis startēja pirmā desmitnieka beigās. Ceturtajā aplī viņš jau bija ceturtais, nākamajā – otrais aiz pierastā līdera A. Kaļķa, bet septītais aplis beidzās ar nākamo sensāciju. Finiša taisnē, izdzirdot pirmo mašīnu rēkoņu, vērotāji jau gaidīja parādāmies zilo A. Kaļķa «golfiņu», bet pirmā tapa redzama T. Baranovska zaļi baltā mašīna! Tālis viņu apdzina pēdējos un dažiem braucējiem liktenīgajos «S» veida līkumos pirms finiša taisnes. Pirmoreiz šāgada «VW Golf» kausā A. Kaļķis palika otrais, pirmoreiz «VW Golf» kausa vēsturē jelgavnieks Tālis Baranovskis finālbraucienu pabeidza pirmajā vietā.
«Man daudz palīdzēja pieredze ziemas sacīkstēs uz slidena ceļa. Vēl panākumus sekmēja tas, ka pirms otrā fināla nomainījām priekšējās riepas ar pilnīgi jaunām. Uz slapjas trases ātrums ir lielāks, un nav jau patīkami tā braukt,» sacīja jaunais līderis, bet A. Kaļķis komentēja: «Šoreiz noteicošā nebija mašīnas jauda, bet braucēja pieredze, un acīmredzot Tālis par mani ir veiklāks uz slidena ceļa.»
Tomēr A. Kaļķis bija sašļucis un, lai gan presei bija teicis citādi, iesniedzis protestu pret Tāli, ka tas viegli iedauzījis viņa mašīnu. Tomēr tas notika taisnē un bija iespējams, vienīgi pašam Andrim pēkšņi piebremzējot, tāpēc tiesneši protestu noraidīja. Arī sacīkstēs neiztiek bez intrigām.
Kā ziņoja avīze «Sports», tehniskā komisija pēc pārbaudes piecās mašīnās konstatējusi noteikumiem neatbilstošus uzlabojumus (Tāļa viņu vidū nav). Bet daži braucēji atzīst, ka tehniskā komisija esot pārāk maiga un kūtra, un daudzi līderpozīciju braucēji, iespējams, atļaujas neatļautas lietas.
Astotā posma abu finālbraucienu kopvērtējumā (saskaitot punktus) pirmajā vietā tomēr ierindojās A. Kaļķis, otrajā – Arnis Jurševskis, trešajā – T. Baranovskis. Pārējie jelgavnieki (aiz Tāļa) šoreiz atkal bija labā formā un sacīkstēs sasniedza šādas vietas: 5. – G. Ribaks, 14. – E. Tivčs un 16. – I. Zirnis. Vienīgā dāma D. Tohva kopvērtējumā 36 posma dalībnieku vidū bija 26. vietā.
Gada kopvērtējumā pa visiem astoņiem «VW Golf» kausa posmiem (apmēram 70 dalībnieku) pirmais trijnieks ir šāds: 1. – A. Kaļķis, 2. – A. Jurševskis, 3. – Veno Sietiņš. Jelgavnieku vietas: 4. – T. Baranovskis, 7. – G. Ribaks, 17. – I. Zirnis, 24. – E. Tivčs, 26. – Ē. Melbārzdis, bet G. Stalidzāns – diemžēl bez punktiem (un sev līdzīgo grupā zem 44. vietas).
Tātad kopvērtējumā šis posms Tāli Baranovski pacēlis no 5. uz 4. vietu. Nav izslēgta iespēja viņam pabeigt 1997. gada «VW Golf» kausu kā trešajam visu posmu kopvērtējumā. «Ja atlikušajos divu posmu braucienos atkal līs, es to varu panākt,» smiedamies pēc sacīkstēm sacīja Tālis.