Svētdiena, 7. decembris
Antonija, Anta, Dzirkstīte
weather-icon
+1° C, vējš 0.45 m/s, Z vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Septītais Eiropā: labi un - slikti

«Žēl!» Tā vienā izsmeļošā vārdā pats jaunākais Eiropas autokrosa meistarsacīkšu dalībnieks Jānis Kļaviņš novērtēja savu automašīnas traumu dēļ izcīnīto «tikai» septīto vietu.

«Žēl!» Tā vienā izsmeļošā vārdā pats jaunākais Eiropas autokrosa meistarsacīkšu dalībnieks Jānis Kļaviņš novērtēja savu automašīnas traumu dēļ izcīnīto «tikai» septīto vietu kārtējā meistarsacīkšu posmā, kas svētdien risinājās Mūsas trasē Bauskā.
Neveiksme Jāni vajāja arī iepriekšējā posma sacensībās, kas notika Čehijas pilsētā Novopakā. «Noplīsa» ātrumkārba, un līdz pēdējām dienām vēl nebija pilnīgas pārliecības, ka automašīnu izdosies līdz Mūsas posmam dabūt kārtībā. Taču svētdien Bauskā Jānis Kļaviņš tomēr bija klāt, un, kamēr ap mašīnu risinājās vēl pēdējie pārlūkošanas darbi, autosportista menedžeris Kļaviņš seniors «Ziņas» dažos teikumos informēja par Novopaku.
«Saka, ka tas, kas nav braucis Novopakas trasē, neesot izgājis autokrosa ābeci. Otras tādas trases Eiropā patiesi nav – kad iet augšā kalnā, neredz, kur autiņš paliek. Jānis tādā bija pirmoreiz. Iepazīties īpaši neļāva – trīs apļi, un viss. Protams, bija obligātie treniņi, kur kontrolbraucienos izdevās sasniegt sesto labāko laiku. Tad trīs kvalifikācijas braucieni, no kuriem pirmajā un trešajā Jānis bija pirmais, otrajā – ceturtais. Otra labākā punktu summa un starta vieta pirmajā rindā. Bet tas arī bija viss. Braucot uz boksu, iznāca ielikt atpakaļgaitā, un ātrumkārba «noklemmēja». Otrs Latvijas pārstāvis Aldis Zēbergs izcīnīja otro vietu. Bet Jānis nedēļu pēc tam sabija Vācijā, kur sarunāja uztaisīt jaunu ātrumkārbu, jo tas tomēr bija iespējams ātrāk, nekā saremontēt veco. Jaunā gan atšķiras no iepriekšējās ar savādāku zobratu attiecību – gandrīz vai jāsāk mācīties braukt no jauna.»
Eiropas autokrosos populārākas esot bagiju sacensības, taču Latvijas skatītāju galvenā uzmanība acīm redzami bija pievērsta pirmajai divīzijai – automašīnām. Tas arī saprotams, jo bagiju konkurencē bija tikai pa dažam latvietim, no kuriem lielākās cerības varēja likt uz Juri Vaivodu «1600 Kausā», toties pirmajā divīzijā no divdesmit diviem autobraucējiem vienpadsmit visā Latvijā pazīstamu, no kuriem vairāki spējuši savu vārdu teikt arī Eiropas līmenī.
Pirmais kvalifikācijas brauciens, un pēc pārsimt metriem cīņa par vietu pirmajā asajā līkumā. Šis līkums jau kļuvis par klupšanas vietu vairākiem bagiju pilotiem, bet pirmās divīzijas pirmajā braucienā te cieš Jānis Kļaviņš. Viņa «Audi Coupe S2» pakaļā ietriecas lietuvieša Arvīda Vaišes «Ford Escort», un Jānis paliek trases malā. Otrajam braucienam auto vēl nav gatavs, bet trešajā viņš, skatītāju ovāciju pavadīts, tomēr iziet uz starta. Arī pirmais līkums šoreiz ir «Jāņa pusē», un viņš uzlabo savas pozīcijas. Bet pēc pirmā apļa atkal kaut kas notiek ar mašīnu. Pamazām palaidis garām vienu konkurentu pēc otra, Jānis Kļaviņš finālbraucienu beidz septītais. Viņam priekšā ir Vilis Bulāns, Haralds Šagbazjans, Ģirts Mūrnieks un Aldis Zēbergs, kas Eiropas čempionāta kārtējā posmā izcīnīojis trešo vietu. Otrais – lietuvietis Vaiše, bet pirmais – vācietis Helmuts Vilds, kas par savu uzvaru sāka pārliecināt skatītājus jau kopš sacensību sākuma.
«Tas lietuvieša sitiens – vai nebija tīšām?» kad visas cerības jau garām, «Ziņas» mēģināja izzināt Jāņa domas, uz ko viņš atteica, ka netīšām to nevar izdarīt.
Tāds ir Eiropas startu iznākums, bet 10. augustā – Latvijas čempionāta kārtējais posms Popē.

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.