Seržo Skaljeti (Sergio Scaglietti) ir firmas «Ferrari» dizaineru un konkstruktoru veterāns.
Seržo Skaljeti (Sergio Scaglietti) ir firmas «Ferrari» dizaineru un konkstruktoru veterāns. Viņš atceras vēl 1937. gadu, kad kopā ar Endzo braukuši sacīkstēs ar «Alfa Romeo» automašīnām.
Arī ierodoties «Ferrari» ražotnē Maranello (kur tā ir joprojām), viņš secināja: «Vienmēr esmu devies uz ražotnēm, nevis uz birojiem».
Maranello rūpnīcā Seržo visu mūžu nostrādājis kopā ar Endzo Ferāri. Viņš lepojas, ka, mainoties kompānijas īpašniekiem, vienmēr palicis pie tās. Pirmais efektīgais «Ferrari» braucamais bija 1947. gada «F Barchetta» ar V12 pusotra litra dzinēju.
Klasiskākie Seržo izstrādātie «Ferrari» modeļi ir «250 GTO» 1963. gadā, «Daytona» 1968. gadā, «206 GT Dino» 1967. gadā un «328 GTS» 1985. gadā, kā arī brīnišķīgais «250 GT SWB» 1959. gadā, kas bija pirmais S. Skaljeti konstruētais modelis.
Šodien šis vīrs atpūšas pensijā un joprojām seko pasaules auto aktualitātēm.
Runājot par jaunajiem modeļiem, firma «Ferrari» ir izstrādājusi variantu «456 GT» (442 zirgspēku 5,4 l dzinējs), kurš ir četrvietīgs atšķirībā no citiem mūžīgi sportiskajiem «Ferrari» joņotājiem. Mašīna pieejama gan ar sešu pārnesumu rokas, gan četru pārnesumu automātisko ātrumkārbu, bet tā vairs nav Seržo Skaljeti konstruēta.