Pagājušās nedēļas nogalē izstāžu kompleksā Ķīpsalā izstādē «Balttour 2006» piedalījās vairāk nekā 300 tūrisma firmu no 30 valstīm.
Pagājušās nedēļas nogalē izstāžu kompleksā Ķīpsalā izstādē “Balttour 2006” piedalījās vairāk nekā 300 tūrisma firmu no 30 valstīm. Tajā bija pārstāvētas Latvijas un ārvalstu profesionālās tūrisma aģentūras, vēstniecības, aviokompānijas, viesnīcas, transporta pakalpojumu sniedzēji, Latvijas pilsētu informācijas centri, Latvijas pilis, muižas, dabas rezervāti un mediji.
Daudzveidīgo piedāvājumu vidū izcēlās Zemgales, Vidzemes, Latgales un Kurzemes reģionu stendi, kas apmeklētājus iepazīstināja ar jauniem tūrisma maršrutiem un atpūtas iespējām Latvijā.
Izstādes atklāšanā ekonomikas ministrs Krišjānis Kariņš sacīja, ka tuvākajos piecos septiņos gados tūrisma īpatsvars iekšzemes kopproduktā (IKP) varētu sasniegt vairāk nekā piecus procentus (patlaban tas veido divus procentus IKP).
Savukārt starptautisko izstāžu rīkotājsabiedrības BT 1 ģenerāldirektors Viesturs Tīle norādīja, ka 13 gadu laikā izstāde ievērojami attīstījusies un pēdējos piecos gados tās apjoms audzis par 70 procentiem. Plānots apgūt abas halles, jo patlaban izstāde notiek vienā izstāžu centra zālē.
Tūrisma firmas “Noa – MJ” gide Edīte Pole Zemgales stendā pārstāvēja mūsu pilsētu. Viņa teica, ka apmeklētāji par Jelgavu izrāda lielu interesi. “Kādreiz tūristi mūsu pilsētai apbrauca ceļā uz Rundāli, bet tagad daudzi sapratuši, ka Jelgava nav tikai rūpniecības pilsēta.”
Tūrisms ir viena no svarīgākajām nozarēm, un pagājušajā gadā Latviju apmeklēja vairāk nekā trīs miljoni tūristu, kas ir par aptuveni 25 procentiem vairāk nekā 2004. gadā.