Secinot, ka aptuveni trīs procenti transportlīdzekļu īpašnieku piedalās ceļu satiksmē bez obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polises, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs iesniedzis priekšlikumus grozījumiem administratīvo pārkāpumu kodeksā.
Proti – divas reizes palielināt soda apmēru par transporta līdzekļa vadīšanu bez OCTA. Ceļu policijas pārstāvji gan uzskata, ka soda palielināšana ceļu satiksmes drošību neuzlabos. Nesen izplatītajā biroja paziņojumā teikts, ka administratīvo sodu līdzšinējo 30 līdz 50 latu vietā paredzēts palielināt līdz pat 80 – 150 latiem. Gadījumā, ja pārkāpums gada laikā tiktu veikts atkārtoti, sods varētu sasniegt 180 – 250 latus.Jelgavas Kārtības policijas biroja 3.nodaļas (ceļu policija) priekšnieks Aivars Putniņš «Ziņām» atzīst, ka šobrīd nav precīzu datu par tiem vadītājiem, kas vadījuši transporta līdzekli bez derīgas OCTA polises, tomēr viņu skaits varētu būt nedaudz palielinājies. Vienlaikus viņš uzsver, ka šāda tendence nevarētu ietekmēt satiksmes drošību.«Drīzāk tā ir apdrošinātāju vēlme nodrošināties pret iespējamiem zaudējumiem,» pieļauj A.Putniņš. Ceļu policistu priekšnieks arī atzīmē, ka praksē viņi pārsvarā sastopas ar gadījumiem, kad OCTA polises termiņš ir beidzies un «autovadītājs aizmirsis iegādāties jaunu». Kā birojs motivē savu ierosinājumu un vai neapzinīgo autoīpašnieku skaita palielināšanās varētu izraisīt OCTA polišu cenu kāpumu – lasiet otrdienas, 27.janvāra, «Zemgales Ziņās».