Kad Latvijas tirgū pirms dažiem gadiem pirmo reizi parādījās zīmols «SsangYong», ne viens vien automīlis uz šo korejieti nolūkojās ar aizdomām. Taču, ticamākais, šīs firmas apvidus automašīnas pieejamā cena un interesantais dizains darīja savu, un «SsangYong» ieguvis pietiekami lielu cienītāju pulciņu. Tādēļ arī uzlabotais «Rexton» – lielākai firmas piedāvātais «džipa» modelis – nonācis «Ziņu» redzeslokā, un nu piedāvājam šo bezceļnieku aplūkot nedaudz sīkāk.
Lai gan apvidnieku «SsangYong Rexton» Korejā ražo jau sešus gadus, Latvijā tas pieejams tikai nepilnus divus. Šo modeli var uzskatīt par pasaules pilsoni, jo tā dizains ir slavenā «ItalDesign» ateljē meistaru roku darbs, bet dzinēju un pārnesumkārbu Korejā ražo pēc «Daimler-Chrysler» licences. Tāds pats 2,7 litru turbodīzelis un piecpakāpju automātiskā ātrumkārba tika uzstādīti arī iepriekšējās paaudzes «Mercedes-Benz ML».Dizains un ergonomikaJa «Kyron» un «Action» no «SsangYong» ģimenes izceļas ar dizainiski neordināriem risinājumiem, tad«Rexton» izskatās krietni eiropeiskāk. Sevišķi tas attiecas uz šeit apskatāmo «Rexton II», kas «uzfrišināts», piešķirot tam apaļīgākas formas priekšējos lukturus, kompaktāku radiatora dekoratīvo resti, kā arī jaunu priekšējo buferi ar citādas formas gaisa tvērēju un miglas lukturiem. «Face-lift» skāris arī «Rexton II» salonu – tur izmantoti kvalitatīvāki apdares materiāli un jaunas krāsu kombinācijas.Testētais auto bija ar pašu dārgāko komplektāciju, tādēļ tajā netrūka ne ādas sēdekļu, ne ādas stūres. Vadības slēdžu izvietojums ir ērts, un nav īpaši jāaizdomājas, piemēram, lietojot kruīza kontroli – roka pati atrod nepieciešamo sviru. Arī aizmugurē sēdošajiem vietas pietiek, un tur ērti var justies pat milzīga auguma un iespaidīgu apkārtmēru cilvēks.Aprīkojums un gaitaKonstruktīvi «Rexton» uzskatāms par kārtīgu apvidus automobili ar nesošā rāmja konstrukciju, priekšējā tilta pieslēgšanu, transmisijas pazemināto pārnesumu un nedalīto aizmugures tiltu. Parastos apstākļos automobilim ir tikai aizmugures riteņu piedziņa, bet, pagriežot vadības panelī attiecīgo slēdzīti, pieslēdzas arī priekšējais tilts. Šo pašu slēdzi pagriežot nākamajā stāvoklī, tiek ieslēgts pazeminātais pārnesums, kas ļauj pārvarēt īpaši smagus bezceļus.«Rexton» caurejamība, piemēram, dubļainā laukā bija vienkārši ideāla, un pat apzināti mēģinājumi to iesēdināt beidzās neveiksmīgi.Runājot par gaitu, būs braucēji, kam tā nepatiks. Iesākumā šķiet, ka apvidnieks ir pārāk «ļumīgs» un neturas uz ceļa, taču tā ir tikai ilūzija. Lai gan brīžiem var šķist – «Rexton» tūlīt apmetīsies uz sāna, pat pie liela ātruma nekas tāds nenotiek.Piecpakāpju automātiskajai pārnesumkārbai ir «tiptronic» režīms, kad pārnesumus var pārslēgt ar podziņām uz stūres. Tieši ātrumkārba ir arī lielākais šā auto mīnuss – tā uz gāzes pedāļa nospiešanu reaģē ar aizturi, līdz ar to pie lēnā reakcijas laika jāpierod, pretējā gadījumā, cenšoties kaut kur izskriet, var tikt radīta avārijas situācija.Drīzumā gaidāms arī «Rexton» modelis ar uzlabotu, vēl jaudīgāku dīzeļdzinēju un modernizētu neatkarīgo aizmugures piekari.Vērtējums:+ Cena+ Aprīkojums+ Caurejamība- ātrumkārbas aizture- zvalstīgā gaita