2022. gada 1. ceturksnī Latvijā bija 28,2 tūkstoši brīvo darbvietu un, salīdzinot ar 2021. gada 1. ceturksni, to skaits ir palielinājies par 6,6 tūkstošiem jeb 30,3 %, taču pirmspandēmijas līmenis vēl nav sasniegts (vidēji 2019. gadā – 29,1 tūkst.), liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati.
Privātajā sektorā bija 17,8 tūkstoši brīvo darbvietu, bet sabiedriskajā – 10,4 tūkstoši. Gada laikā privātajā sektorā brīvo darbvietu skaits palielinājās par 3,5 tūkstošiem jeb 24,6 %, bet sabiedriskajā sektorā – par 3,1 tūkstošiem jeb 41,4 %.
No visām Latvijā pieejamajām darbvietām (aizņemtajām un brīvajām kopā) 3,1 % bija brīvas, no tām sabiedriskajā sektorā – 3,6 %, bet privātajā sektorā – 2,9 %.
2022. gada 1. ceturksnī vidējais aizņemto darbvietu skaits valstī, salīdzinot ar 2021. gada 1. ceturksni, samazinājās par 26,8 tūkstošiem, jeb 3,0 %. Privātajā sektorā tas samazinājās par 16,8 tūkstošiem jeb 2,7 %, bet sabiedriskajā sektorā – par 10,1 tūkstpšiem jeb 3,5 %.
Visaugstākais brīvo darbvietu īpatsvars bija kvalificētu strādnieku un amatnieku profesiju pamatgrupā – 5,0 %, kvalificētu lauksaimniecības, mežsaimniecības un zivsaimniecības darbinieku pamatgrupā – 4,9 % un speciālistu pamatgrupā – 4,1 %.
No nozarēm visaugstākais brīvo darbvietu īpatsvars bija valsts pārvaldē – 7,4 %, ieguves rūpniecības un karjeru izstrādes nozarē – 7,1 %, izmitināšana un ēdināšanas pakalpojumu nozarē – 4,1 %, apstrādes rūpniecībā – 3,8 %, būvniecības, transporta un uzglabāšana, kā arī informācijas un komunikācijas pakalpojumu nozarēs – 3,6 %.
Reģionos 2022. gada 1. ceturksnī visaugstākais brīvo darbvietu īpatsvars bija Rīgā – 3,7 % jeb 18,4 tūkstoši, savukārt viszemākais – Vidzemē (attiecīgi 1,7 % un 1,0 tūkstoši).
No trijām Baltijas valstīm visaugstākais brīvo darbvietu īpatsvars 2022. gada 1. ceturksnī bija Latvijā – 3,1 %, Igaunijā – 2,1 %, bet Lietuvā tas bija 2,0 %.
2022. gada 1. ceturksnī salīdzinājumā ar 2021. gada attiecīgo periodu brīvo darbvietu skaits visstraujāk palielinājās Igaunijā – par 38,5 %, Latvijā – par 30,3 %, bet Lietuvā – par 28,3 %.
Foto: no arhīva
Reklāma