Abonē e-avīzi "Zemgales Ziņas"!
Abonēt
casibom giriş casibom bahsegel jojobet

FOMO e-pasta mārketingā

Avots: Freepik

Mārketinga joma ir dramatiski attīstījusies līdz ar jaunu tehnoloģiju un platformu parādīšanos. Tomēr ir viena cilvēka emocija, ko mārketinga speciālisti ir izmantojuši gadu desmitiem, kas joprojām ir nemainīga: bailes palaist garām (nokavēt) jeb FOMO. Mūsdienu digitālajā laikmetā FOMO ir atradis stabilu vietu e-pasta mārketinga jomā. Šajā rakstā ir apskatīts FOMO mārketingā un sniegts ieskats par tā efektīvu ieviešanu e-pasta kampaņās.

Kas ir FOMO?

FOMO jeb bailes nokavēt (Fear of Missing Out) ir attiecināmas uz satraukumu par to, ka kāds aizraujošs vai interesants notikums pašlaik var notikt citur, radot bailes to palaist garām. Tā ir neomulīgā sajūta, kas rodas, kad domājat, ka citiem ir labāka pieredze, viņi izbauda dzīvi vairāk nekā jūs vai izmanto iespējas, kuras esat palaidis garām. Šīs emocijas var būt spēcīgs motivātors lēmumu pieņemšanas procesā gan personīgajā dzīvē, gan kā (potenciālajam) klientam. 

FOMO vēsturiskais fons

Lai arī “FOMO” jēdziens tiek plaši popularizēts sociālo mediju laikmetā, tā būtība pastāv jau daudz ilgāk. Būtībā tas ir mūsdienīgs formulējums mūžsenai vēlmei būt daļai no pūļa vai nepalaist garām iespējas. Līdz ar sociālo tīklu popularitātes pieaugumu, kuros cilvēki pastāvīgi demonstrē savu labāko pieredzi, FOMO pieredzes intensitāte un biežums ir palielinājies.

FOMO ienākšana e-pasta mārketingā

Digitālā mārketinga taktikām attīstoties, uzņēmumi sāka apzināties FOMO potenciālu kā patērētāju uzvedības virzītājspēku. E-pasta mārketings, kas ir tiešs un personalizēts veids, kā sasniegt potenciālos klientus, ātri kļuva par labvēlīgu augsni FOMO stratēģijas integrēšanai. Mārketinga speciālisti sāka ieviest deficīta taktiku, ierobežota laika piedāvājumus un ekskluzīvus piedāvājumus, kas bija paredzēti, lai radītu saņēmējā bailes palaist garām lielisku iespēju.

FOMO ieviešana mārketinga e-pastos

1. Temats un priekšskatījuma teksts:

Pirmā adresāta mijiedarbība ar jūsu e-pastu ir temata rindiņa un priekšskatījuma teksts. Šī ir jūsu zelta iespēja iedarbināt steidzamības vai ekskluzivitātes sajūtu.

  • Efektīvs: “Atlikušas tikai 3 stundas! Saņem savu piedāvājumu.”
  • Priekšskatījuma teksts: “Ekskluzīvi piedāvājumi mūsu uzticamajiem abonentiem.”

2. E-pasta saturs:

Kad adresāts atver e-pastu, jūsu saturam ir jāpastiprina FOMO ziņojums.

  • Izmantojiet spēcīgus vizuālos attēlus, kas parāda, ka cilvēkiem patīk produkts vai pakalpojums.
  • Ietveriet atpakaļskaitīšanas taimerus ierobežota laika piedāvājumiem.
  • Izceliet ierobežoto pieejamību.
Avots: Freepik

Kā nelietot FOMO

Lai gan FOMO var būt efektīva stratēģija, pārmērīga vai nepareiza tās izmantošana var izraisīt e-pasta mārketinga nogurumu jūsu auditorijā vai pat aizvainojumu. Šeit ir dažas lietas, no kurām jāizvairās.

  • Pārmērīga ažiotāža: nepārtraukta “pēdējās iespējas” vai “reizi mūžā” piedāvājumu sūtīšana var mazināt auditorijas uzmanību.
  • Viltus trūkums: ja klienti uzzina, ka “ierobežotais krājums” nebija īsti ierobežots, tas var iedragāt uzticību.
  • Pārāk bieži: ja katrs e-pasts ir FOMO e-pasts, steidzamības sajūta pazūd.

Praktiski FOMO piemēri e-pasta mārketingā

Ja jūsu mārketinga kampaņas taktika ir balstīta uz FOMO sajūtas radīšanu, tad jums jāatceras, ka formulējums ir panākumu atslēga. Formulējumam jābūt skaidram un konkrētam attiecībā uz jūsu piedāvājumu, taču tajā pašā laikā ne pārāk uzmācīgam un ne pārāk dramatiskam. Dažādiem reklāmas veidiem varat izmantot dažādus piemērus savos mārketinga e-pastos. Tālāk mēs pastāstīsim par dažām iespējām.

Produktu jaunumi:

  • “Iegūstiet mūsu jaunāko viedpulksteni pirmais! Ekskluzīva iespēja izmantot priekšpasūtījumu mūsu abonentiem.”
  • “Nenokavē! Mūsu jaunā kolekcija nāk klajā jau rīt.”

Atgādinājumi par pamestu grozu:

“Šķiet, ka esat kaut ko atstājis! Noliktavā palikušas tikai dažas preces.”

“Pasteidzies! Preces tavā grozā tiek izpārdotas ātri.”

Atlīdzības un lojalitātes punkti:

  • “Jūsu lojalitātes punktu derīguma termiņš drīz beigsies. Izmantojiet tos, kamēr nav par vēlu!”
  • “Ekskluzīvi bonusa punkti pirmajiem 100 pircējiem jau šodien!”

Ekskluzīvi piedāvājumi dalībniekiem:

  • “Atbloķējiet premium funkcijas! Piedāvājums drīz beigsies.”
  • “Pēdējā diena, lai izbaudītu mūsu premium klases abonementu par iepazīšanās cenu.”

Sezonālie piedāvājumi:

  • “Mūsu vasaras kolekcija ir gandrīz izpārdota! Iegūstiet savējo, pirms nav par vēlu.”
  • “Ziemas izpārdošana beidzas pēc 48 stundām! Nepalaidiet garām siltus piedāvājumus.”

Ieteikuma bonusi:

  • “Iesakiet draugam nākamo 24 stundu laikā un dubultojiet savu atlīdzību!”
  • “Ekskluzīvs piedāvājums: Jūs un jūsu draugi saņems 20% atlaidi! Ierobežota laika piedāvājums.”

Vebinārsvai kurss:

  • “Vēl tikai 5 vietas mūsu ekspertu vadītajā digitālā mārketinga kursā!”
  • “Pēdējā iespēja reģistrēties mūsu ekskluzīvajam vebināram ar industrijas līderiem.”

Īpašas sadarbības vai ierobežoti piedāvājumi:

  • “Mūsu sadarbība ar [Brand Name] tiek ātri izpārdota! Nodrošiniet savu vietu tagad.”
  • “Mūsu abonentiem pieejami mākslas darbi ierobežotā daudzumā. Kad tie ir pārdoti, tie ir pārdoti!”

Ceļošanas vai pieredzes piedāvājumi:

  • “Pēdējās 3 vietas mūsu luksusa kruīzu paketē!”
  • “Ātrais piedāvājums: ekskluzīvas atlaides tropu brīvdienām nākamajām 6 stundām!”

Aicinājumi atstāt atsauksmi vai aizpildīt aptauju:

  • “Esi uzklausīts! Pirmie 100 respondenti saņem ekskluzīvu dāvanu.”
  • “Jūsu viedoklis ir svarīgs! Piedalies un iegūstiet iespēju laimēt aizraujošas balvas.”

Ielūgumi uz pasākumu: 

  • “Atlikušas tikai 10 vieta mūsu ekskluzīvajā darbnīcā!”
  • “Vai esat gatavs gada lielākajam tehnoloģiju notikumam? Nodrošiniet savu vietu tagad – atlikušas tikai dažas biļetes!”

Ātrās izpārdošanas: 

  • “Ātrā izpārdošana: 50% atlaide tikai nākamās 2 stundas!”
  • “Pārsteigums! Early bird ātrā izpārdošana tikai mūsu abonentiem – saņemiet 40% atlaidi līdz pulksten 10:00.”

Ekskluzīva piekļuve: 

  • “Jūs esat uzaicināts uz mūsu tikai dalībniekiem paredzēto tiešsaistes pasākumu.”
  • “Esiet VIP! Saņemiet agrīnu piekļuvi mūsu Melnās piektdienas piedāvājumiem pirms jebkura cita.”
Avots: Freepik

Noslēgumā

Izmantojot saprātīgi un autentiski, FOMO var būt spēcīgs rīks jūsu e-pasta mārketinga arsenālā. FOMO izmantošana e-pasta mārketinga kampaņās var ļoti efektīvi veicināt lietotāju iesaisti un reklāmguvumus. Tomēr ir svarīgi nodrošināt, lai piedāvājumi būtu patiesi un sniegtu reālu vērtību. Lai saglabātu auditorijas uzticību un uzticamību, neaizmirstiet līdzsvarot savas FOMO stratēģijas ar patiesi vērtīgiem piedāvājumiem.

Vai vēlaties uzzināt vairāk vērtīgus e-pasta mārketinga padomus?

Ameklējiet BEZMAKSAS vebināru Masters of Email Marketing un saņemiet ekskluzīvas zināšanas no starptautiskajiem e-pasta mārketinga ekspertiem! Lasiet vairāk un reģistrējieties ŠEIT

Līdzīgi raksti

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
ZZ.lv komanda.