Cenas gaļas produktiem turpinās palielināties arī šogad, aģentūrai LETA pavēstīja SIA “Gaļas pārstrādes uzņēmums “Nākotne”” pārstāvis.
Kā norādīja uzņēmumā, 2022.gadā lielākie izaicinājumi “Gaļas pārstrādes uzņēmumam “Nākotne”” bija ražošanas izmaksu pieaugums, pirktspējas samazinājums un eksporta attīstīšana.
Ražošanas izmaksas daudzkārtīgi sadārdzināja energoresursu, izejvielu, izejmateriālu un darba samaksas kāpums. Pēc uzņēmuma datiem, svaigās cūkgaļas iepirkuma cena 2022.gadā, salīdzinot ar 2021.gadu, palielinājās par aptuveni 70%.
“Diemžēl šogad prognozes par cūkgaļas cenu saglabājas ļoti augstas, prognozējam, ka cenas gaļas produktiem augs,” atzīmēja uzņēmuma pārstāvis.
Tāpat uzņēmumā prognozē, ka arī šis gads būs izaicinājumiem pilns. Lai gan augošās izmaksas liek pārskatīt produktu cenas, patērētāju pirktspējas samazināšanās dēļ no ražotājiem joprojām tiek gaidīti vislabākie piedāvājumi par viszemāko cenu, norādīja “Gaļas pārstrādes uzņēmuma “Nākotne”” pārstāvis.
Savukārt analizējot patērētāju uzvedību, uzņēmumā novērots, ka patērētāji jūtīgi reaģē uz cenu izmaiņām un mājsaimniecību pirktspējas kritums atspoguļojas uzņēmuma realizētās produkcijas portfelī, kas uzņēmumam prasa tūlītēju rīcību.
Tāpat “Gaļas pārstrādes uzņēmumam “Nākotne”” jūt lojalitātes zudumu Latvijas uzņēmējiem un zīmoliem – priekšroka bieži vien tiek dota importētiem produktiem par zemāku cenu. Vienlaikus uzņēmumā norādīja, ka pārdotāko produktu augšgalā ir tādi produkti kā “Jubilāra” karbonāde, cīsiņi “Tīģerīši”, vistas giross, Mājas desa un liellopu aknu pastēte.
Uzņēmuma galvenie eksport galamērķi ir Lielbritānija, Zviedrija un Vācija.
Jau ziņots, ka “Gaļas pārstrādes uzņēmums “Nākotne”” 2021.gadā strādāja ar 19,919 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 2,3% mazāk nekā gadu iepriekš, vienlaikus uzņēmuma peļņa pieauga par 3,1% – līdz 862 393 eiro.
Kompānija “Gaļas pārstrādes uzņēmums “Nākotne”” reģistrēta 1993.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2,407 miljoni eiro. Kompānijas kapitālā 60% pieder Aleksim Jankūnam, bet 40% pieder Guntai Jankūnai.
Foto: “Dienas Bizness”
Reklāma