Dobelē ir aptuveni 11700 iedzīvotāju un gandrīz ikvienam ir nepieciešami friziera pakalpojumi.
Dobelē ir aptuveni 11700 iedzīvotāju un gandrīz ikvienam ir nepieciešami friziera pakalpojumi. Te nu katram ir dota brīva izvēle no 11 Dobeles frizētavām izvēlēties sev pieņemamāko.
Šoreiz «Ziņas» pabija divās diezgan atšķirīgās frizētavās.
Frizētava – inteliīencei
Frizētavu «Frizūra» atklāja pirms trīs gadiem. Tur strādā seši cilvēki četras frizieres un divas manikīres. Pakalpojumi tiek sniegti gan vīriešiem, gan sievietēm. Pašas darbinieces atzina, ka pie viņām galvenokārt nāk Dobeles inteliģence. Iespējams, ka tas izskaidrojams ar to, ka frizētava ir samērā jauna un daudzi lauku cilvēki vēl neko nezina par šo frizētavu vai arī pieraduma dēļ apmeklē citas.
«Frizūra» savu klientūru «iekarojusi» pamazām. Apmierinātie klienti šurp vedot savus draugus un paziņas. Šobrīd jau katrai frizierei ir savi klienti.
Pakalpojumu cenas frizētavā piemērotas Dobeles iedzīvotāju vidējiem ienākumiem. Friziere Inga Vējāne uzskata, ka nereti tās neatbilst ieguldītajam darbam, taču iedzīvotāji nav spējīgi maksāt vairāk.
Darba laiks izvēlēts pēc klientu vēlmēm svētdienās no pulksten 9 līdz 15, bet pārējās dienās no 8 līdz 19. Solītis pretī klientiem ir iepriekšēja pierakstīšanās pie sev vēlamā friziera. Frizētavā visas iekārtas ir jaunas. Darbinieki izvēlas firmu Cutrin, Londa un Wella matu kopšanas līdzekļus. Priekšroka šai produkcijai tiek dota pēc zināšanu papildināšanas vairākos semināros. Tos frizieri apmeklē regulāri, jo uzskata, ka laba darbinieka pamatā ir nemitīga izglītošanās.
Ilona Empele ir friziere jau 13 gadus un uzskata, ka labs frizieris ir tas, kurš spēj veiksmīgi izpildīt visas klientu vēlmes. Viņa atzina, ka šo darbu nespēj veikt kurš katrs, jo slodze ir liela jāstrādā kājās stāvot, nemitīgi jāelpo gaiss, kurā virmo ķimikālijas, un noteikti jābūt labam psihologam, lai spētu saprasties ar klientiem.
Klientam vienmēr taisnļba
Nu jau četrus gadus dobelnieki zina frizētavu «Kaprīze». Tajā klientus apkalpo deviņi frizieri sieviešu zālē, trīs frizieri vīriešu zālē un divas manikīres.
Darbinieces atzīst, ka viņu klienti galvenokārt ir lauku iedzīvotāji. Taču arī pilsētnieki šeit ir atraduši savas frizieres. Uz «Kaprīzi» bieži nāk bērni un pensionāri, jo viņus sagaida laipnas un saprotošas frizieres.
Iedzīvotāju ērtībām frizētava strādā katru dienu no pulksten 8 līdz 20, arī svētku dienās, kad visas citas frizētavas ir slēgtas, «Kaprīzē» jūs laipni apkalpos. Pie meistara iespējams pierakstīties iepriekš, un klientu apkalpos viņam vēlamajā laikā. Frizieres sacīja, ka gadījies uz darbu nākt pat pulksten 5. Šāds darba režīms gan bieži mazinot to laiku, ko būtu iespējams pavadīt kopā ar ģimeni. Taču «Kaprīzē» frizieres strādā pēc principa klientam vienmēr ir taisnība. Un, ja vienreiz cilvēks jau ir izvēlējies šo frizētavu, tad tiks darīts viss, lai viņš tajā atgrieztos vēl un vēl. Tas nav mazsvarīgi, jo Dobelē frizētavu ir daudz. «Kaprīzes» īpašniece Dina Mjasņikova atzina, ka konkurence ir normāla parādība un no tās nevajag baidīties. Jo lielāka konkurence, jo labāk frizieriem jācenšas strādāt, un šādos apstākļos ieguvējs ir tikai klients, kura dēļ frizētavas pastāv, tā Dina Mjasņikova.