Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrs (ZRKAC) 14. martā jau vienpadsmito reizi rīkoja “E-prasmju dienu” Zemgales reģiona pedagogiem. Tā otro gadu norisinājās tiešsaistē, piedaloties ap 200 pedagogiem no Jelgavas un citām vietām Latvijā. “E-prasmju dienas” dalībnieki iedvesmojās no kolēģu pieredzes tehnoloģiju izmantošanā mācību procesā, apguva jaunas prasmes darbā ar dažādiem rīkiem un programmām, sākot no pirmsskolas līdz vidusskolai, informē ZRKAC.
Pasākuma atklāšanā Jelgavas valstspilsētas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš uzvēra digitālo prasmju nozīmi ikdienas darbā, kā arī to, ka skolēns var kļūt par prasmīgu tehnoloģiju lietotāju, ja viņam blakus ir prasmīgs pedagogs, kas tās izmanto un pielieto.
“E-prasmju dienas” pedagogiem mērķis ir dot iespēju pedagogiem mācīties no kolēģu pieredzes un apgūt ko jaunu, tādējādi paaugstinot digitālās prasmes.
Mūsu nākotne bez digitālajām prasmēm vairs nav iespējama, līdz ar to ir jādomā, kā tās izmantot savā labā. Par to, kā ar digitāliem rīkiem veicināt radošu mācību darbu, savās atziņās ar pedagogiem dalījās Elīna Miķelsone, Ideju un inovāciju institūta biedrības valdes priekšsēdētāja. Viņa norādīja, ka ar digitālajiem rīkiem ir iespējams atvieglot ne tikai mācību procesu, bet nepadarot to sarežģītāku, palielināt radošumu, jo ar tiem var ne tikai trenēt un attīstīt prasmes, bet tikpat efektīvi izmantot, lai skolēniem ļautu pārslēgt uzmanību un drusku atpūtināt prātus. E.Miķelsone pedagogus iepazīstināja ar iesildīšanās aktivitāšu rīkiem, virtuālajām tāfelēm kopdarbu veikšanai, rīkiem, kas paredzēti mācību filmiņu izveidei, iesaistes, satura uzkrāšanas, pārvaldīšanas un dalīšanās, kā arī apbalvošanas rīkiem. Viņa arī vērsa uzmanību uz to, ka optimāla ir divu līdz trīs rīku izmantošana mācību procesā, lai tas nekļūtu pārāk apgrūtinoši.
Edgars Čerkovskis, EKA Aprites ekonomikas un sociālās uzņēmējdarbības programmas direktors, digitālās ekonomikas eksperts pasākuma dalībniekus iepazīstināja ar globālajiem procesiem mākslīgā intelekta un virtuālās realitātes tehnoloģiju attīstībā. Teiciens par to, ka pārmaiņas nekad nebūs tik lēnas kā tagad, savu aktualitāti tikai nostiprina. Vairāk kā pirms desmit gadiem daudziem tik zināmā “Zoom” platforma šķita kaut kas tāls, sarežģīts un līdz galam neizprotams, taču šodien sapulces šajā tiešsaistes vietnē kļuvusi par ikdienišķu parādību.
Pasākuma otrajā daļā pedagogi 31 radošajā darbnīcā varēja “audzēt digitālos muskuļus”, lai gūtu jaunas iemaņas un trenētu esošās prasmes. Katrs dalībnieks varēja piedalīties trijās no tām. Radošajās darbnīcās pedagogi uzzināja to, kā veiksmīgi izmantot sociālos tīklus, lai veicinātu saziņu ar vecākiem, dažādu mācību jomu pedagogi iepazīstināja ar savu pieredzi tehnoloģiju izmantošanā ikdienas mācību procesa organizēšanā klātienē un attālināti mūzikas, dabaszinību, tehnoloģiju, valodu un citās stundās. Tāpat darbnīcās varēja praktiski apgūt iemaņas darbā ar kādu rīku vai programmu, piemēram, interaktīvo darba lapu veidošanas rīku “Wizer”, video veidošanas programmu “Cyberlink PowerDirector”, interaktīvu prezentāciju veidošanas rīku “Wooclap”, “Actionbound” rīku tiešsaistes spēļu veidošanai un citiem. Tāpat šajā “E-prasmju dienā” pedagogiem sniegta informācija par datorvadāmajām tehnoloģijām mācību priekšmetā “Dizains un tehnoloģijas”, 3D printēšanu un elektroauto veidošanu.
Foto: Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrs
Reklāma