Latvijā pusgada laikā plānots sākt pārvadāt pasažierus jaunajos elektrovilcienos. Līdz tam speciālisti jaunos sastāvus regulāri pārbauda un veic izmēģinājuma braucienus, ziņo lsm.lv.
Čehijas uzņēmuma “Škoda Vagonka” pārstāvji kopā ar Latvijas speciālistiem vilcienus testē jau kopš pērnās vasaras, kad atveda pirmo no kopumā 32 vilcieniem. No šogad plānotajiem 23 vilcienu sastāviem, tagad piegādāti ir astoņi.
Visu ražošanu un transportēšanu būtiski ir ietekmējis karš Ukrainā, jo vilcieni ir jāpārvieto, sadalīti pa daļām, ar kravas automašīnām. Tas ietekmē sākotnējo grafiku, ko jau negatīvi skāra Covid-19 pandēmija, kas ir samazinājusi ražošanas jaudas, projekta tehnisko un materiālo sagatavošanas gaitu un piegādes no apakšuzņēmējiem, piegādājot pirmos elektrovilcienus, norādīja uzņēmums “Škoda Vagonka“.
Plānots, ka AS “Pasažieru vilciens” visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, saņems līdz 2023. gada beigām. Katrs no tiem sastāvēs no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem. Vilcienos būs viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās.
Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.
Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.
Reklāma