Lai gan katru gadu, veicot elektrotīkla modernizācijas darbus, samazinās AS “Sadales tīkls” elektrotīkla kopējais bojājumu skaits un atslēgumu ilgums, tomēr pilnībā izvairīties no bojājumiem nav iespējams. Lai veicinātu efektīvu klienta un uzņēmuma saziņu, iedzīvotāji turpmāk elektrotīkla bojājumus aicināti pieteikt “Sadales tīkla” mājaslapā www.sadalestikls.lv.
Poga “Pieteikt bojājumu” atrodama “Sadales tīkla” mājaslapas pirmajā skatā. Klients var izvēlēties ziņot par elektroapgādes pārtraukumu, sprieguma svārstībām vai pamanītiem “Sadales tīkla” infrastruktūras bojājumiem, turklāt bojājuma novēršanas gaitai klients pēcāk varēs sekot līdzi jau pazīstamajā digitālajā kartē (sadaļā “Pieteikumi”).
Kopējais sadales elektrotīkla garums Latvijā sasniedz gandrīz 93 000 kilometru, tāpēc iespēja pieteikt bojājumus pakalpojuma sniedzēja mājaslapā 24/7 vairo operatīvu informācijas apmaiņu, palīdz atslogot zvanu centru un tādējādi ilgtermiņā arī optimizēt izmaksas. Tāpat sagaidāms, ka šis rīks sniegs pienesumu elektrotīkla uzturēšanā un elektroapgādes drošuma stiprināšanā, pateicoties plašākai sabiedrības līdzdalībai infrastruktūras defektu apzināšanā.
Liela nozīme iespējai pieteikt bojājumu ne vien caur zvanu centru, bet arī digitāli, būs plašāku avārijas atslēgumu situācijās, kādas visbiežāk mēdz notikt vētru laikā. Pērn vairāk nekā ceturtdaļa visa gada garumā reģistrēto elektrotīkla bojājumu notika tieši nelabvēlīgu laikapstākļu ietekmē, gandrīz katrs piektais bojājums bijis saistīts ar dzīvnieku (visbiežāk putnu) izraisītiem elektroapgādes pārtraukumiem, bet aptuveni katrs 14. bojājums noticis trešo personu iejaukšanās dēļ – visbiežāk dažādiem saimniecisko darbu veicējiem netīšām bojājot elektrolīnijas ar specializēto tehniku.
“Sadales tīkls” atgādina – ja mājoklī “pazūd” elektrība, pirmais solis, kas jāveic – jāpārbauda īpašuma “drošinātāji”. Otrs solis – jāievada adrese digitālajā bojājumu kartē, kas atrodama www.sadalestikls.lv – iespējams, šis bojājums jau ir reģistrēts, tad to atkārtoti pieteikt nav nepieciešamības. Ja “drošinātāji” nav atslēgušies un bojājums kartē vēl nav reģistrēts – to var ērti pieteikt, izmantojot jauno e-rīku.
Papildus klients var saņemt operatīvo informāciju par bojājumu viņa īpašumā, reģistrējot savu kontaktinformāciju (mobilā tālruņa numuru vai e-pastu) “Sadales tīkla” klientu portālā e-st.lv – tad e-pasts vai īsziņa tiks saņemta aptuveni 20 minūšu laikā pēc bojājuma fiksēšanas.
Gadījumos, ja nav pieejams interneta savienojums, elektroapgādes pārtraukumu joprojām iespējams reģistrēt, zvanot uz “Sadales tīkla” bojājumu pieteikšanas tālruni 8404. Savukārt gadījumos, ja iedzīvotājs ir kļuvis par aculiecinieku bojājumam, kas var apdraudēt cilvēka dzīvību – piemēram, redzams pārrauts, dzirksteļojošs elektrolīnijas vads un tamlīdzīgi, ir nekavējoties jāsazinās ar glābšanas dienestiem, zvanot 112!
Foto: Jelgava.lv; unsplash.com
Reklāma