Šodien stājas spēka jaunā uzlabotā Viesabonēšanas regula, aģentūru LETA informēja Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecībā Latvijā.
Pēc viņu paustā, jaunā regula paplašina “Viesabonēšanu kā mājās” līdz 2032.gadam. Tā ir shēma, ar kuru ceļotāji Eiropas Savienības (ES) vai Eiropas Ekonomikas zonas valstīs var zvanīt, sūtīt īsziņas un lietot internetu ārzemēs bez papildu maksas.
Tāpat jaunie noteikumi arī sniegs ievērojamus ieguvumus ES uzņēmumiem un iedzīvotājiem, kuriem būs labāka viesabonēšanas pieredze, ar tādu pašu mobilo sakaru pakalpojumu kvalitāti ārzemēs, kāda tiem ir savā valstī, uzsver EK. Vienlaikus noteikumi uzlabo piekļuvi ārkārtas situāciju saziņai visā ES un garantē skaidru informāciju par pakalpojumiem, kuriem var piemērot papildu maksu.
Komisijas priekšsēdētājas izpildvietniece digitālajam laikmetam gatavas Eiropas jautājumos Margrēte Vestagere skaidroja, ka, pagarinot šo noteikumu darbību, tiks saglabāta konkurence starp operatoriem un patērētājiem arī turpmākos desmit gadus būs pieejami bezmaksas viesabonēšanas pakalpojumi.
Līdz ar to patērētājiem turpmāk būs tiesības uz tādu pašu mobilā interneta kvalitāti ārzemēs kā mājās. Operatoriem, kas sniedz mobilos pakalpojumus, būs jānodrošina, ka patērētājiem ir piekļuve 4G vai progresīvākajiem 5G tīkliem, ja tie ir pieejami patērētāja apmeklētajā galamērķī. Savukārt informāciju par tīkla pieejamību patērētāji var atrast savos mobilo sakaru pakalpojumu līgumos un operatoru tīmekļa vietnēs.
EK pārstāvniecība Latvijā norādīja, ka jaunie viesabonēšanas noteikumi uzliek operatoriem pienākumu aizsargāt patērētājus un informēt viņus, ja to telefoni pārslēdzas uz tīkliem, kas nav sauszemes tīkli. Turklāt operatoriem būs automātiski jāpārtrauc mobilo sakaru pakalpojumi, ja mobilo sakaru pakalpojumi tīklos, kas nav sauszemes tīkli, sasniedz 50 eiro maksu vai citu iepriekš noteiktu ierobežojumu. Operatori varēs piedāvāt papildpakalpojumus, piemēram, iespēju atteikties no viesabonēšanas lidmašīnās un kuģos.
Tāpat operatoriem ir jānodrošina, ka patērētāji saņem informāciju par tālruņa numuru veidiem, kas var radīt papildu izmaksas, patērētājiem zvanot vai piekļūstot tiem no ārvalstīm. Līdz ar to operatoriem būtu jāinformē patērētāji, izmantojot automātiskas īsziņas, kas nosūtītas, šķērsojot robežu uz citu ES valsti, kā arī pakalpojumu līgumos, skaidroja EK pārstāvniecība Latvijā.
Jaunie viesabonēšanas noteikumi nodrošina, ka iedzīvotāji ir informēti par vienoto ES neatliekamās palīdzības numuru 112, ko viņi var izmantot jebkurā vietā ES, lai sasniegtu neatliekamās palīdzības dienestus. Līdz 2023.gada jūnijam operatoriem būs jāsāk sūtīt automātiskus ziņojumus klientiem, kas ceļo uz ārzemēm, lai viņus informētu par pieejamajiem alternatīvajiem līdzekļiem neatliekamās palīdzības dienestu sasniegšanai, piemēram, izmantojot reāllaika tekstu vai lietotnes. Iedzīvotāji, kuri nevar veikt balss zvanus, var izmantot šos alternatīvos līdzekļus.
Tāpat jaunajā Viesabonēšanas regulā ir noteiktas zemākas vairumtirdzniecības maksas, izmaksas operatoriem par tīklu izmantošanu ārvalstīs, lai sniegtu pakalpojumus saviem klientiem, kad tie atrodas ārzemēs. Vairumcenas maksimumu nosaka tādā līmenī, ka operatori spēj nest un atgūt izmaksas, ko rada viesabonēšanas pakalpojumu sniegšana patērētājiem par iekšzemes cenām.
Foto: pixabay.com
Reklāma