Veikalu tīkla “top!” apgrozījums šā gada desmit mēnešos audzis par 10% salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu, aģentūrai LETA atklāja SIA “Iepirkumu grupa” valdes locekle un mārketinga direktore Ilze Priedīte.
Komentējot šī gada lielākos izaicinājumus, Priedīte uzskaitīja Covid-19 sekas, depozīta sistēmas ieviešanu, konkurenci līdz ar jaunu tirgus dalībnieku ienākšanu, kā arī karadarbības sākšanos Ukrainā. Viņa uzsvēra, ka karadarbības Ukrainā ietekmi uz tirdzniecības nozari jo īpaši izjūt Baltijas valstis zemās lokālās enerģijas neatkarības dēļ, kas veicina inflācijas kāpumu.
Tāpat šogad izaicinājums bijis kara ietekmē noteikto ierobežojumu ieviešana, kas likusi pielāgot sortimentu un meklēt produktu alternatīvas, lai ne tikai nodrošinātu preču pieejamību, bet arī cenu pieejamību Latvijas reģionu pircējiem.
Līdztekus Priedīte sacīja, ka, ņemot vērā, ka Latvijas iedzīvotājam izdevumu grozā vienu ceturto daļu sastāda pārtika, bet vairāk nekā 60% energoresursi un mājokļa izdevumi, samazinās kopējā pirktspēja augsto energoresursu un degvielas cenu kāpumu dēļ, līdz ar ko “top!” tīkls izjūt pircēju paradumu maiņu.
“Pircēji iepērkas aizvien plānveidīgāk, mazinās impulsa pirkumi un augstākas kvalitātes jeb “premium” preču pieprasījums,” norādīja Priedīte, piebilstot, ka šogad būtiski pieaug akcijas preču un privātās preču zīmes pirkšanas īpatsvars un kopumā vidējais pirkuma grozs samazinās, bet pircēji iepērkas biežāk.
Vienlaikus, kā minēja Priedīte, neskatoties uz izaicinājumiem, šogad veikalu tīkls “top!” atvēris četrus jaunus veikalus Daugavpilī, Salaspilī, Tīreļos un Rīgā. Kompānija renovējusi 16 veikalus, kuri aprīkoti ar energoefektīvu apgaismojumu un tirdzniecības aprīkojumu, savukārt vēl trīs veikaliem Jelgavā un Elejā šogad uzstādīti saules paneļi.
Priedīte arī atklāja, ka līdz gada beigām plānots atvērt “top!” veikalu Grobiņā.
Taujāta par nākamā gada plāniem, Priedīte sacīja, ka “top!” kā vietējam veikalu tīklam ar plašu veikalu pārklājumu tieši Latvijas reģionos ir jāturpina iesāktais, par prioritāti izvirzot pircēju un tā spēju iegādāties tam nepieciešamās pārtikas un nepārtikas preces.
Tāpat nākamgad plānots strādāt pie tehnoloģiskiem risinājumiem pircēju ērtībai un iekšējo procesu efektīvākas darbības un loģistikas attīstības. 2023.gadā “top!” plāno atvērt arī vairākus jaunus veikalus un renovēt esošos, aprīkojot tos ar energoefektīvu apgaismojumu, aprīkojumu un uzstādot saules paneļus.
Jau ziņots, ka uzņēmuma “Iepirkumu grupa” apgrozījums pagājušajā gadā bija 11,124 miljoni eiro, kas ir par 11,2% vairāk nekā gadu iepriekš, kā arī kompānijas peļņa palielinājās par 37,1% un bija 214 555 eiro.
Kompānija “Iepirkumu grupa” dibināta 2003.gadā, un tā veikalu tīklam “top!” nodrošina vienotu iepirkumu sistēmu un kopējas mārketinga aktivitātes. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 107 109 eiro.
“Iepirkumu grupa” pieder SIA “Firma Madara 89” (56,51%), AS “LPB” (17,82%), SIA “Mārksmens” (12,09%), SIA “Dekšņi” (6,3%), SIA “Madara 93” (4,01%) un “Internet Marketing Agency” (3,26%).
Foto: no arhīva
Reklāma