Kaut arī dzelzceļa tiltam pār Lielupi ir viena funkcija – nodrošināt vilcienu satiksmi, «Latvijas dzelzceļš» neiebilst, ka šo tiltu izmanto arī tūkstošiem vietējās apkaimes iedzīvotāju, lai no Pārlielupes gar Jelgavas cietumu nokļūtu pilsētas centrā. Drošības apsvērumu dēļ no vasaras vidus šo tiltu apsargās uzņēmums «LDz apsardze», taču gājēju pārēja pāri tiltam tiks saglabāta.
Par to, ka jelgavnieki iecienījuši dzelzceļa tiltu kā taisnāko ceļu no Pārlielupes depo rajona uz pilsētas centru, liecina ne tikai abpus tiltam iemītās taciņas. Visas dienas garumā tur vērojami pat desmitiem gājēju, kas bezbailīgi šķērso gan tiltu, gan daudzos sliežu pārus vietās, kur ik pēc brīža nodun kārtējais kravas vai pasažieru vilciens. Lai tilta apkaimē uzlabotu drošību, līdz 1.jūlijam «Latvijas dzelzceļš» tur plānojis īstenot virkni dažādu darbu.Pašlaik gan par vērienīgajiem drošības uzlabošanas pasākumiem nekas daudz neliecina. Abās tilta pusēs vien paplašinātas nogāzes, bet zem tilta upes krastā līdzās lāpstām sasēduši vairāki dzelzceļa strādnieki. Uz pārejas sastaptā «Latvijas dzelzceļa» darbiniece atzīst, ka darbiem vajadzējis sākties jau maija otrajā pusē.Pārmaiņas tilta darbībā saistītas ar 2007.gada beigās pieņemtajiem Ministru kabineta noteikumiem. Tajos minēts, ka arī dzelzceļa tilts pār Lielupi ir paaugstinātas bīstamības zona, kas var tikt izmantota prettiesiskām darbībām, radot apdraudējumu cilvēku dzīvībai un veselībai, videi, kā arī dzelzceļa satiksmes drošībai.Pēdējos gados gan nekādi negadījumi saistībā ar gājēju pārvietošanos pāri sliedēm tilta tuvumā nav notikuši, «Ziņām» apliecina gan Dzelzceļa policijas pārvaldes Kurzemes reģionālā iecirkņa priekšnieks Vladislavs Gerkišs, gan SIA «LDz apsardze» Jelgavas filiāles vadītājs Zigmunds Jēgers. Viņš teic, ka darbinieki ir gatavi no 1.jūlija atbilstoši noteikumiem nodrošināt tilta apsardzi visas diennakts garumā.Plašāku materiālu lasiet otrdienas, 2.jūnija, «Zemgales Ziņās».