Izskatot SIA «Jelgavas autobusu parks» kasācijas sūdzību saistībā ar vairāku autovadītāju prasību par atjaunošanu darbā, Augstākās tiesas Senāta Civillietu departaments atstājis negrozītu iepriekšējās instances – Zemgales apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģijas – spriedumu, kas uzdod atjaunot darba attiecības.
SIA «Jelgavas autobusu parks» (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs «Ziņām» apstiprināja, ka ir informēts par šo faktu, bet Augstākās tiesas sprieduma pamatojums līdz ar pilnu tā tekstu būšot zināms tikai 19. janvārī, tad arī uzņēmums lems par turpmāko rīcību.Jau piecus gadus ilgā dažādās tiesu instancēs skatītā strīda iemesls ir 2003.gada 11.novembrī notikušais JAP transporta vadītāju streiks, kurā šoferi pieprasīja noslēgt ar viņiem darba līgumus, tādējādi vairāki tika atbrīvoti no darba. 2006.gadā Augstākā tiesa lēma atjaunot darbā šoferi Valēriju Pavlovu. Savukārt 2007.gada decembrī pieņemtie Zemgales apgabaltiesas spriedumi, ko pēc JAP kasācijas sūdzības izskatīšanas negrozītus atstājusi Augstākā tiesa, uzdod atjaunot darbā JAP Egilu Krastiņu, Vladimiru Jakuševu, Oskaru Osipovu, Maksimu Galkinu, Modri Krastiņu un Anatoliju Agejenkovu.P.Salkazanovs uzskata, ka strīda iemesls ir atšķirīga izpratne par šoferu līgumattiecībām ar uzņēmumu. «Arodbiedrība uzskata, ka tās bija darba attiecības, bet mēs – ka uzņēmuma līgums,» JAP pozīciju skaidro P.Salkazanovs.Tomēr Zemgales apgabaltiesas un Augstākās tiesas spriedumi liecina, ka šoferu un arodbiedrības uzskats atbilst arī tiesas izpratnei.«Jebkurā gadījumā, arī tiesas lēmuma izpildei nepieciešama abpusēja griba,» P.Salkazanovs atklāj, ka pēc sarunas 2006.gadā ar autovadītāju V.Pavlovu, ar kuru darba attiecības formāli atjaunotas, viņš vairs uzņēmumā nav rādījies un faktiski kopš tā laika ir darba kavētājs.«Ziņas» iepriekšējos gados vairākkārt saņēma ar JAP līgumus noslēgušo šoferu iebildes par it kā uzspiestajiem saistību noteikumiem. P.Salkazanovs uzsver, ka kopš tā laika likumos daudz kas mainījies, un nu jau vismaz četrus gadus uzņēmums slēdz līgumus ar autovadītājiem kā individuālajiem komersantiem par šofera – konduktora pakalpojumiem.