Ministru kabinets nav akceptējis Satiksmes ministrijas priekšlikumu jau tuvākajā nākotnē centralizēti plānot vietējās nozīmes autobusu maršrutus. Pagaidām šo funkciju veiks pašvaldības, bet vēlāk jaunizveidotie plānošanas reģioni.
Ministrijas projekts paredzēja, ka vietējās nozīmes maršrutu plānošanu varētu uzticēt valsts SIA «Autotransporta direkcija». Pret to aktīvi iebilda gan pašvaldības, gan plānošanas reģionu speciālisti. Tieši pēdējiem bija paredzēts uzticēt maršrutu plānošanu pēc reģionālās reformas pabeigšanas. Ministrijas ieskatā šāda pienākumu pārdale varētu ietaupīt aptuveni miljonu latu. Savukārt oponenti bilda, ka plānošanā turpmāk tiktu ņemti vērā vien katra maršruta finanšu rādītāji, kas neglābjami izraisītu to maršrutu likvidēšanu, kuros ieņēmumi nesedz izdevumus, bet kas vitāli nepieciešami lauku iedzīvotājiem.Satiksmes ministrijas sabiedrisko attiecību speciāliste Sandra Maļuha «Ziņas» informē, ka valdības lēmums neveikt izmaiņas maršrutu plānošanas sistēmā pieņemts ar nosacījumu, ka «tā tiks nodrošināta pašvaldībai pieejamā budžeta ietvaros». Lai neradītu papildu parādus, kurus vēlāk nāktos segt no valsts budžeta, plānošana tikšot veikta saimnieciski. Jelgavas rajona padome noslēgusi līgumu par pasažieru pārvadājumiem ar SIA «Migar». Transporta komisijas vadītājs Ziedonis Caune atzīst, ka likumā noteiktās valsts dotācijas jau ilgāku laiku netiek pārskaitītas pilnā apmērā, līdz ar to grūti izprast, ko nozīmē ministru lēmumā sacītais par papildu parādu neradīšanu. Ja dotācijas pilnībā neizmaksās arī turpmāk, pastāv pārvadājumu sistēmas sabrukuma draudi, jo ekonomiskā situācija neļauj palielināt biļešu cenas.