Analizējot jautājumu par gājēju drošību pie Dalbes krustojuma, ceļa apsaimniekotāji šajā vietā nolēmuši sākt gājēju tilta būvniecību. Ja darbi ritēs kā plānots, jaunā ceļa šķērsošanas vieta būs gatava dažas dienas pirms Līgo svētkiem.
Apmēram pirms diviem gadiem īstenotā rekonstrukcija, par 98 tūkstošiem latu Dalbes krustojumā ierīkojot pāreju ar luksoforu, nav bijusi tik efektīva kā cerēts. «Gājēji parasti negaidīja zaļo luksofora, gāja pāri ceļam šķērsām un būtībā tas cilvēku drošību neuzlaboja,» situāciju raksturo valsts akciju sabiedrības «Latvijas valsts ceļi» Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors Māris Zaļaiskalns.Tā kā pirms kā laika «Latvijas valsts ceļi» bija nolēmuši, ka ik gadu jāizbūvē viena divlīmeņu šosejas šķērsošanas vieta, un pie Dalbes tāda paredzēta arī, kad būs īstenots projekts par ātrgaitas šoseju Rīga – Jelgava, šogad nolemts, ka budžeta līdzekļus varētu izmantot šādam objektam.«Protams, var strīdēties, vai tas ir pareizs risinājums Atceros, kad pirmais gājēju tilts tika uzbūvēts pie Berģiem, daudzi teica, ka neviens to tik un tā neizmantos. Šā brīža pieredze rāda pretējo. Tieši tas pats attiecas arī uz gājēju tiltu pie Jaunolaines. Pirms šādas šosejas šķērsošanas vietas izveides tur ik gadu gāja bojā vismaz viens gājējs. Tagad tā vairs nav,» skaidro M.Zaļaiskalns. Tilta būvniecība tiks veikta par valsts budžeta līdzekļiem, un nav izslēgts, ka tas būs pēdējais tāds projekts tuvāko gadu laikā, jo tamlīdzīgu ieceru īstenošanai finansējums ir praktiski pilnībā atņemts.«Latvijas valsts ceļi» Centra reģiona Jelgavas nodaļas vadītājs Jānis Lange «Ziņām» pastāstīja, ka tilta būvniecība izmaksās gandrīz 1,884 miljoni latu, un darbus veiks galvaspilsētas SIA «M.A.-TAKA». Savukārt par 5989 latiem būvuzraudzību nodrošinās SIA «Projekts 3».«Bez tilta būves paredzēts arī demontēt luksoforu, izvietot barjeras, lai gājēji neskrietu pāri ceļam, izveidot apgriešanās vietas abos virzienos, kā arī uzcelt jaunas autobusu pieturas. Pēc konstrukcijas gājēju tilts būs tāds pats kā pie Jaunolaines,» piebilda J.Lange. Rekonstrukcijas laikā autovadītājiem būs jārēķinās ar ierobežotu braukšanas ātrumu līdz 70 kilometriem stundā, un dažreiz nāksies pagaidīt, kamēr būvdarbu dēļ satiksmes kustība tiks organizēta pa vienu braukšanas joslu.