No piektdienas līdz 8.februārim izstāžu centrā Ķīpsalā risinās gadskārtējais starptautiskais tūrisma gadatirgus «Balttour 2009», kurā Jelgavu un rajonu Zemgales stendā pārstāv Tūrisma informācijas centra darbinieki, pašvaldības speciālisti un uzņēmēji.
«Dalībnieku aktivitāte un piedāvājums izstādē apliecina, ka tūrisma industrija attīstās un ir gatava jauniem izaicinājumiem arī globālās krīzes apstākļos. Pasaules tūrisma organizācijas pētījums liecina, ka cilvēki, kas ceļo, to darīs arī turpmāk, vien mainot galamērķa izvēli un ceļošanas paradumus,» informē izstāžu rīkotājsabiedrības «BT 1» mediju koordinatore Inese Libere, apliecinot, ka šogad izstādē 160 stendos pārstāvētas 29 valstis. Izstādes ekspozīcija sadalīta vairākos tematiskos sektoros – Latvijas tūrisma maršruti, aģentūras un operatori, viesnīcas, SPA un transporta pakalpojumi, kā arī ārvalstu nacionālie stendi.«Nav pirmais gads, kopš piedalāmies izstādē, arī liela daļa stenda tapusi pērn, tāpēc pasākumam gatavojamies mierīgi,» teic Jelgavas rajona un pilsētas Tūrisma informācijas centra (TIC) galvenā speciāliste Vita Kindereviča. Viņa atzīst – tomēr jūtams, ka daudzi tūrisma uzņēmēji patlaban vairāk domā par izdzīvošanu un to, kā noturēties tirgū, nevis iegulda līdzekļus jaunu reklāmas materiālu veidošanā.«Krīzes patieso ietekmi varēsim just tikai jaunajā sezonā, bet nākotnē raugāmies pozitīvi, jo rajonā apskates objektu kļūst vairāk un tie ir sakoptāki.»Izstādē būs apskatāms jaunais tūrisma buklets «Jelgava un Jelgavas rajons 2009», kā arī citi jauni izdevumi – «Zemgales praktiskā informācija tūristiem», «Zemgales nozīmīgo pasākumu plāns», «Zemgales tūrisma karte» un «Jaunumu avīze».Turklāt Jelgavas rajona un pilsētas TIC no 13. līdz 15. februārim pirmo reizi gatavojas pārstāvēt Zemgali kopējā Latvijas stendā Igaunijas tūrisma gadatirgū «Tourest 2009».