Astoņas autoavārijas, četri cietušie un vismaz viens gājis bojā – tāda ik gadu ir negadījumu bilance šoseju Rīga–Liepāja un Jelgava–Kalnciems krustojumā, tādēļ Latvijas Valsts ceļi (LVC) to noteikuši kā «melno punktu». Lai tuvākajā nākotnē uzlabotu satiksmes drošību, uzņēmums sagatavojis trīs krustojuma pārveides variantus, bet labāko lūdz noteikt iedzīvotājiem, raksta «Zemgales Ziņas».
Priekšlikumus satiksmes drošības uzlabošanai šo autoceļu krustojumos pēc LVC pasūtījuma izstrādāja SIA «Vertex projekti». Kā «Ziņām» stāsta LVC Centra reģiona Jelgavas nodaļas vadītājs Jānis Lange, uzņēmums piedāvājis astoņus krustojuma pārveides risinājumus, bet sabiedriskajai apspriešanai nodoti trīs – šie visi saskaņoti ar Ceļu satiksmes drošības direkciju un atbilst visiem ar autoceļiem saistītajiem normatīviem. Viens no izstrādātajiem rekonstrukcijas variantiem paredz satiksmes mezgla rekonstrukciju, izbūvējot rotācijas apli, skaidro «Vertex projekti» pārstāvis Jānis Vasaraudzis. «Tas projektēts, lai visu šoseju asis krustotos gredzenveida brauktuves centrā, tādējādi nodrošinot optimālu krustojuma uztveramību, pārredzamību un izbraukšanas dinamiku,» stāsta projekta autors.Pārējos variantos piedāvāta ceļu mezgla rekonstrukcija, izveidojot neregulējamus viena līmeņa ceļu krustojumus un gājēju šķērsošanas vietas. Visos risinājumos krustojuma zonā ietves domāts atvirzīt no krustojuma un pievadīt gājēju celiņus pie tām, radot iespēju droši pārvietoties gar autoceļu līdz pat viņu interešu objektiem, piemēram, autobusu pieturām, veikalam, degvielas uzpildes stacijai, dzīvojamo māju masīvam.Daudz plašāk un ar attēliem shēmās lasiet «Zemgales Ziņu» 21.janvāra numurā.*Drukātas avīzes saturs pieejams arī portālā zz.lv, ko var atrast sadaļā «Avīze» vai spiežot šeit .*Reģistrējoties portālā, tā konta papildināšana iespējama, spiežot šeit .*Tāpat portālā iespējams abonēt avīzi, par ko sīkāka informācija – šeit .