Jauno koģenerācijas staciju Ganību ielā, ko testa režīmā plānots iedarbināt nākampirmdien, ekspluatācijā varētu pieņemt jūnija otrajā pusē. Taču jau pašlaik skaidrs, ka jaunās siltuma ražotnes jauda rudenī ļaus par 10 – 12 procentiem samazināt apkures izmaksas, kas būs zemākas dabasgāzes cenu krituma dēļ.
Koģenerācijas stacijā uzlikti četri ar dabasgāzi darbināmi dzinēji, kam pieslēgti elektroģeneratori. To kopējā jauda būs ap četriem megavatiem, bet siltuma ražošanas jauda – par megavatu lielāka. Kā «Ziņām» skaidro koģenerācijas stacijas izbūves projekta vadītājs SIA «Filter» pārstāvis Ingus Grants, minētā jauda nozīmē, ka ar viena dzinēja saražoto siltumu Jelgavā varēs apgādāt ap 50 lielus (trīs un četristabu) dzīvokļus jeb četras daudzdzīvokļu mājas.Jaunā stacija uzbūvēta pie vecās katlumājas Ganību ielā 71a, kur siltums ražots kopš septiņdesmito gadu sākuma. Daļa vecās katlumājas tiks demontēta. SIA «Fortum Jelgava» valdes priekšsēdētaja Ginta Cimdiņa – Pundure atklāj, ka Ganību ielas katlumāja turpmāk tiks veidota par galveno dispečeru punktu pilsētā, tādēļ ēku ieplānots renovēt.Runājot par galvenajiem jelgavnieku ieguvumiem, G.Cimdiņa – Pundure pirmkārt minēja stacijas nekaitīgumu – tā apkaimē neradīs nedz izmešus, nedz vibrācijas un trokšņus. Taču būtiskāks pilsētniekiem varētu šķist plānotais apkures tarifa samazinājums, jo tehnoloģiju attīstība turpmāk ļaus siltumu ražot daudz racionālāk.Koģenerācijas stacijas būvniecības izmaksas ir 4 247 153 latu (bez PVN), no tiem 716 345,65 latus veido ES atbalsta līdzekļi, bet 238 782,21 latu ieguldīti no valsts budžeta. Jāpiebilst, ka Jelgavas pašvaldība šajā projektā nav ieguldījusi neko, tomēr tas netraucē domes vadībai dižoties, ka siltumapgādes attīstības stratēģijā šāds projekts iekļauts jau 2005.gadā.SIA «Fortum Jelgava» valdes priekšsēdētāja «Ziņām» apgalvoja, ka koģenerācijas stacijas būvniecības izmaksas uzņēmums neiekļaus siltuma tarifos. Iecerēts, ka apjomīgos ieguldījumus izdosies atpelnīt, uzņēmumam «Latvenergo» pārdodot iegūto elektroenerģiju.Savukārt Somijas uzņēmuma «Fortum Service» pārstāvis Jouko Varakass, kas stacijas būvniecības laikā palīdzēja ar savu pieredzi, sacīja – dzinēji strādās vismaz 20 – 30 gadu, bet ik pa sešiem septiņiem gadiem būs jāveic kapitālais remonts.