Ielecot vilcienā pēdējā minūtē, pasažieriem ar 5.janvāri ir divas iespējas – pirks biļeti pie konduktora, pārmaksājot 30 santīmus, vai arī nosūtīt īsziņu un saņemt SMS biļeti, kas maksā par 20 santīmiem dārgāk nekā kasē pirktā. Šādu pakalpojumu piedāvā jaunā «Mobilly» sistēma, par kuras pilotprojektu izvēlēts vilciena maršruts Jelgava – Rīga.
Kā «Ziņām» pastāstīja akciju sabiedrības «Pasažieru vilciens» sabiedrisko attiecību speciālists Egons Ālers, pirmajās dienās jauno biļešu iegādes veidu izmantojuši pārsvarā studenti, kas no Jelgavas dodas uz biznesa augstskolu «Turība». «Domājams, ka šī arī būs tā mērķa auditorija, kura izmantos šo pakalpojumu,» uzskata E.Ālers.Lai vilciena biļetes iegādātos ar mobilā tālruņa palīdzību, interesentiem vispirms vajadzēs atvērt «Mobilly» kontu, ko iespējams izdarīt, nosūtot īsziņu ar tekstu «jauns» uz numuru 1859. Šo kontu pasažieris varēs papildināt ar bankas maksājumu karti, kā arī iegādājoties priekšapmaksas kodu «Narvesen» vai «Plus Punkts» kioskā.«Tālākā procedūra ir vienkārša – jāiekāpj vilcienā un jānosūta īsziņa «BV» un stacijas kodi izvēlētajam braucienam. Apmēram 20 sekunžu laikā pienāks atbildes īsziņa ar biļetes numuru, kas jāuzrāda konduktoram,» jauno sistēmu skaidro SIA «City Credit» valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons.Lai būtu vieglāk atcerēties, stacijas kodi veidoti no konkrētās pieturas nosaukuma pirmajiem trijiem burtiem. Pagaidām jaunais pakalpojums darbosies tikai maršrutā Jelgava – Rīga, taču, ja eksperiments būs veiksmīgs, mobilā sistēma tiks ieviesta visā Latvijā.«Pasažieru vilciena» valdes loceklis Ivars Zaļais atklāja, ka jau pusgadu visi vilcienu konduktori ir nodrošināti ar mobilajiem telefoniem, kas bez maksas darbojas visā dzelzceļa tīklā. Ar to palīdzību darbinieki var izsaukt palīdzību konflikta gadījumos, un sakaru rīki ļaus arī pārbaudīt elektroniskās biļetes autentiskumu.