Trešdiena, 17. decembris
Hilda, Teiksma
weather-icon
+1° C, vējš 0.89 m/s, R-DR vēja virziens
ZZ.lv bloku ikona

Jelgavā sāk kursēt elektroautobuss

Jelgavā
18. novembrī pasažierus sācis pārvadāt elektroautobuss. Pirmais
no četriem jaunajiem elektroautobusiem pārvadā pasažierus
pilsētas 7. maršrutā “Meiju ceļš–Kārniņi”.
SIA “Jelgavas autobusu parks” (JAP) norāda, ka
pakāpeniski pilsētas maršrutos tiks palaisti arī pārējie trīs
elektroautobusi.  

Galvenais
ieguvums no elektroautobusiem ir CO2 izmešu samazinājums
pilsētā. Projektā paredzēts, ka CO2 emisijas līmenis
samazināsies par aptuveni 182 tonnām CO2 gadā, bet
enerģijas patēriņš – par aptuveni 492 Mwh/gadā,
informē Jelgavas pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvaldē.

 

JAP
valdes loceklis Gints Burks stāsta, ka elektroautobusos ir vairāki
jauni tehnoloģiskie risinājumi. Piemēram, autobusi ir aprīkoti ar
videonovērošanas kamerām – viena kamera izvietota autobusa
priekšpusē, otra – aizmugurē. Dati no šīm kamerām tiks
pārraidīti uz Pašvaldības operatīvās informācijas centru, kas
videokamerās fiksētajam ļaus sekot līdzi arī Pašvaldības
policijai. “Tas ir papildu ieguvums visai pilsētas
videonovērošanas sistēmai, jo autobusi kursē arī pa ielām,
kurās nav stacionāras videonovērošanas,” skaidro G.Burks.
Tāpat divas videokameras izvietotas katra autobusa salonā.

 

Jaunajos
elektroautobusos ir arī pilnībā automatizēta audiovizuālā
pieturvietu nosaukšanas sistēma, tāpat autobusi aprīkoti ar
pasažieru skaitīšanas iekārtām, kas JAP ļaus detalizēti
analizēt pasažieru plūsmu. “Ja reģionālajos pārvadājumos
pasažieru plūsmu ir viegli analizēt pēc nopirkto biļešu skaita,
jo katrs pasažieris pērk biļeti līdz konkrētai pieturvietai, tad
pilsētas pārvadājumos biļete ir viena, bet katra pasažiera
braukšanas maršruts var būtiski atšķirties. Tagad mums būs
iespēja precīzi noteikt, kuros maršruta posmos un kādos laika
periodos pasažieru ir vairāk, kuros mazāk,” stāsta
G.Burks.   

 

Jelgavas
dome, īstenojot Kohēzijas fonda finansēto projektu “Videi
draudzīgas sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstība
Jelgavā”, iepirkuma rezultātā no uzņēmuma “Solaris Bus
& Coach Sp.z. o.o” iegādājās četrus
elektroautobusus un divas uzlādes stacijas, kurās vienlaikus var
uzlādēt visus četrus autobusus.

 

Pirmais
elektroautobuss piegādāts jūlijā, kad JAP sākās tā testēšana,
aprīkošana ar papildiekārtām un šoferu apmācīšana. Augustā
saņemti arī pārējie trīs elektroautobusi.

 

Tāpat
JAP teritorijā vasarā uzstādītas divas uzlādes stacijas. Ņemot
vērā straujo elektroenerģijas cenu kāpumu, JAP paredz izmantot
elektroenerģiju par biržas cenu un autobusus uzlādēt nakts
stundās, kad elektrības cena ir pat vairāk nekā 20 reižu
mazāka.

 

Projekta
kopējais finansējums ir 2 335 905 eiro. Kohēzijas
fonda finansējums ir 1 445 000 eiro, valsts budžeta
dotācija – 63 750 eiro, bet Jelgavas pašvaldības
finansējums – 827 155 eiro.

 

 

Foto:
Jelgava.lv

 

ZZ.lv bloku ikona Komentāri

ZZ.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.