Dienvidu tilts trešdien pieņemts ekspluatācijā, un pēcpusdienā to apsekoja objekta pieņemšanas komisija, kuras sastāvā bija Valsts būvinspekcijas un Rīgas pilsētas būvinspekcijas pārstāvji, kā arī projektētāji, tilta arhitekts, būvuzraugi, būvdarbu vadītājs un citi komisijas locekļi un pieaicinātie eksperti. Dienvidu tilta 1.kārta pieņemta ekspluatācijā bez iebildumiem.
Dienvidu tilts pēc slogošanas pārbaudes ir nedaudz ieliecies, tomēr ekspluatācijā drošs un labs, šodien žurnālistiem preses brīfingā sacīja Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško. Viņš norādīja, ka izlieces bijušas mazākas nekā projektā pieļaujamās un arī pārējie rādītāji atbilstot paredzētajiem.Ja tilts būtu jāvērtē desmit ballu skalā, Raubiško tiltam ieliktu septiņas balles. “Izcili nav, un ļoti labi arī nav – ir labi,” sacīja Raubiško.Raubiško norādīja, ka tilts būvēts pēc jaunas sistēmas un šāds tilts esot tikai trešais Eiropā. “Esmu apmierināts, ka savas karjeras beigās izdevās vadīt šādu projektu,” sacīja Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs. Viņš arī atzina, ka tilta ieliekums tagad esot tikai desmit milimetri, kas vairāk nemainīsies.Slogošanas apjoms speciāli bija daudz lielāks, un tāds ikdienā vairs nebūs. “Tilts kalpos simts gadus,” uzsvēra Raubiško.Dienvidu maģistrāles pirmā kārta – tilts pāri Daugavai un estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai – satiksmei tiks atklāta līdz 17.novembra pusnaktij, savukārt gājējiem tilts būs atvērts no 17.novembra plkst.18. Dienvidu tilta un estakāžu pāri Krasta un Maskavas ielai kopējais garums ir 2,5 kilometri. Tiltam ir trīs satiksmes joslas katrā virzienā, veloceliņš un gājēju ietve katrā pusē. Dienvidu tilts ir 803 metrus garš un 34,28 metrus plats. Atļautais braukšanas ātrums uz tilta būs 70 kilometri stundā.Dienvidu tilta uzdevums ir nodrošināt satiksmi starp Pārdaugavas dienvidrietumu daļu un Rīgas labā krasta rajoniem – Latgales un Vidzemes priekšpilsētu, Ziemeļu rajonu, nešķērsojot pilsētas centru un tādējādi mazinot satiksmes sastrēgumus. Tāpat tilts ļaus apiet pilsētas centru tranzīta satiksmei virzienā uz Jelgavu, Bausku, Ogri, Siguldu, Saulkrastiem, Vecmīlgrāvi un Carnikavu. Jaunais tilts dos iespēju samazināt transporta plūsmu Krasta ielā un 11.novembra krastmalā, kā arī pār Salu tiltu.Tilta skiču projektu kā galvenais projektētājs izstrādāja SIA “Tiltprojekts” Georgija Rusinova vadībā. Tilta konstrukcijas tā saucamo šprengeļu jeb mazo vanšu tilta sistēmu radīja Sanktpēterburgas projektēšanas institūts “Institut Giprostroimost Sankt-Peterburg” galvenā inženiera Igora Koļuševa vadībā. Tilta galvenais arhitekts ir Ingurds Lazdiņš no projektēšanas grupas “Arhitektonika”.Tilta celtniecības ģenerāluzņēmējs ir AS “Dienvidu tilts”, kurā apvienojušās sešas vadošās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tieši tiltu izbūves darbos un kuru darbinieki ir savas nozares profesionāļi ar ilgstošu darba pieredzi gan Latvijā, gan ārvalstīs. Tās ir: SIA “Skonto būve”, AS “Latvijas tilti”, AS “BMGS”, SIA “Tilts”, SIA “Rīgas tilti” un SIA “Viadukts”. Dienvidu tilta būvniecība tika sākta 2004. gada novembrī.Saskaņā ar Rīgas domes lēmumu Dienvidu tilta būvniecības pasūtītājs ir Pilsētas attīstības departaments. Savukārt maģistrālo pievedceļu būvniecības pasūtītājs abos Daugavas krastos ir Satiksmes departaments.Kā ziņots, šogad ir sākta Daugavas labā krasta maģistrālo pievedceļu jeb Slāvu maģistrālā transporta mezgla izbūve, kas ietver Slāvu dzelzceļa pārvada pārbūvi, ierīkojot astoņas braukšanas joslas, un trīs līmeņu satiksmes mezgla izbūvi pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā. Līdz šim ir izbūvēts arī Daugavas kreisā krasta maģistrālo pievedceļu pagaidu pieslēgums no Dienvidu tilta līdz Bauskas ielai.Satiksmes departaments ir izsludinājis atklātu konkursu par kreisā krasta maģistrālo pievedceļu jeb Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību no tilta līdz Ziepniekkalna ielai, kas ietver Jāņa Čakstes gatves un Bauskas ielas divu līmeņu satiksmes mezgla izbūvi, jaunu automaģistrāli līdz Ziepniekkalna ielai, kā arī divu līmeņu Jāņa Čakstes gatves un Ziepniekkalna ielas satiksmes mezgla izbūvi.